MENY er årets hovedsponsor for Holmenkollstafetten
På lørdag går Holmenkollstafetten av stabelen i Oslo. Som årets tittelsponsor blir MENY synlig over hele byen. De har også sørget for rekorddeltakelse for stafetten.
NorgesGruppen er generalsponsor av Holmenkollstafetten, og profilhusene rullerer på å være tittelsponsor for Norges største idrettsfest.
I år er MENY tittelsponsor, og butikkjeden blir derfor synlig i bybildet gjennom hele helgen. Det skriver de selv i en pressemelding.
Mer enn synlighet i bybildet
I opptrappingen mot Holmenkollstafetten har MENY gjennomført kampanjer på stort sett alle flater. Og nå i helgen skal de altså ta over byen på selve løpsdagen.
Under helgens stafett vil MENY være synlig på de 50.000 deltakernes drakter, på Snapchat og som i sponsorplakaten på TV-sendingen til NRK, som dekker arrangementet live.
Markedsdirektør i MENY, Jørgen Normann-Larsen, forteller at et sponsorat som dette, på Norges største idrettsarrangement, betyr mye for hele supermarkedkjeden.
– Tittelsponsoratet innebærer at vi får vist oss frem til over 50.000 deltakere og enda flere tilskuere, flere ganger gjennom dagen. Dette er en unik mulighet til å treffe målgruppen med høy frekvens og bred synlighet, og med akkurat det budskapet vi ønsker å formidle. Det bygger merkevare og omdømme, sier Normann-Larsen.
Videre forteller Normann-Larsen at de blant annet skal bruke markedsføringen til å løfte frem kjedens egen nettbutikk, Meny.no.
MENY vil også bruke Holmenkollstafettens aktualitet i markedsføringen.
– For at markedsføringen skal treffe godt må budskapet være relaterbart og relevant. Derfor er det viktig at vi møter folk der de er. I helgen vil vi ha digitale skjermer rundt om i byen der alle vil kunne se at vi gjerne handler for kundene våre mens de er ute og løper, sier han.
Internt engasjement
Markedsføringen av sponsoratet i forkant av stafetten har skapt stort engasjement også innad i MENY og har resultert i at rekordmange lag har meldt seg på. Fra 16 påmeldte lag i fjor, til 27 påmeldte i år.