Slik ser anonnsen ut hos Bergens Tidende.

Regjeringen med felles reklamestunt

La frem klimameldingen og overrasket med et felles reklamestunt på papir.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Vi markerer at det skjer i dag og at klima er et viktig politisk område, sier kampanjeleder i Høyre, Thoralf Granerød, til Kampanje.

For samme dag som regjeringen la fram klimameldingen, satte de inn en anonnse i flere av landets største aviser. Det er ikke noe som skjer hver dag.

– Ikke valgkamp-stunt

– Nå har ikke jeg vært med på denne reisen mer enn to år, men det er i hvert fall første gang vi gjør det i denne perioden, sier Granerød til nettstedet.

Han avviser at dette har med valgkamp å gjøre, men sier at dette er en så viktig sak at de ønsket å gjøre noe utover det de vanligvis gjør i digitale kanaler.

– Det er hyggelig å registrere at selv om print kanskje er litt gammeldags så er det mange som har fått med seg dette, sier han.

Regningen blir fordelt på alle tre partiene.

Norge har forpliktet seg gjennom Parisavtalen til å kutte utslippene fram mot 2030. Solberg sier spørsmålet ikke er om vi skal kutte utslippene, men hvordan vi skal gjøre det.

LES OGSÅ: Schibsteds kommunikasjonsdirektør om medieinnsalg: – Terskelen er høy

2030

– I dag legger vi fram en klimaplan som viser hvordan regjeringen vil nå de norske klimamålene for 2030. Dette er den første klimameldingen hvor vi legger fram konkrete virkemidler for å følge opp de målene og forpliktelsene vi har, sa statsminister Erna Solberg, i følge NTB.

LES OGSÅ: Heidi mener det er for mye tåkeprat, innøvd retorikk og buzzord i bransjen

Powered by Labrador CMS