For tredje året drar #huninvesterer på turne.

DNBs markedskampanje legger ut på norgesturné for tredje år på rad

#huninvesterer skal innom 21 steder landet rundt.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Etter hvert eneste event tar vi tilbakemeldingene fra gjestene og optimaliserer opplevelsen, før neste event går av stabelen. Nå som vi er på tredje året opplever vi at vi har god og verdifull innsikt i hva deltakerne vil ha, og vi gleder oss til å levere!, sier fagansvarlig for kreativ produksjon i DNB og turnéansvarlig, Christoffer Sapienza, i en melding.

#huninvesterer ble lansert høsten 2019 og i løpet av de første månedene tok satsingen også form som en landsomfattende norgesturné. Konseptet er nå ute på veiene for tredje år på rad, med utsolgte hus på turneens to første stoppesteder i Bergen og Trondheim.

– Verken økonomi eller likestilling har blir mindre viktig det siste året, så jeg er glad for at vi ser at engasjementet fortsatt er like stort og voksende, sier markedsdirektør i DNB, Aina Lemoen Lunde.

2. november kommer turneen til Oslo, og totalt skal #huninvesterer innom 21 norske byer.

– Det er planlagt for 21 arrangementer og det er stor etterspørsel så langt, og vi dekker hele landet. Streamen vil også bli tilgjengelig for de som ikke får deltatt eller sett, og det viktigste vi ser er at folk er fornøyde med den gode rådgivningen de opplever, sier fagansvarlig for kreativ produksjon i DNB og turnéansvarlig, Christoffer Sapienza.

Fakta:

  • I fjor solgte turnéen over 6000 billetter til fysiske eventer, i tillegg til at flere deltok på digitale sendinger.
  • Siden #huninvesterer ble lansert i 2019 har antall nye kvinnelige fondseiere økt med 315 prosent, og DNB har i dag flere kvinnelige, enn mannlige fondskunder i privatmarkedet.

  • Antall nye, kvinnelige aksjeeiere i Norge økte like mye de to første årene etter lanseringen i 2019, som det hadde gjort til sammen de foregående 20 årene.

  • Kapitalgapet mellom kvinner og menn utgjør nå 1 304 milliarder kroner (forskjell i bruttoformue mellom kvinner og menn i Norge). Noen nøkkeltall:

    • Nesten 80 prosent av de private aksjeverdiene på Oslo Børs eies av menn.

    • 85 prosent av alle dagens minstepensjonister i Norge er kvinner

    • 99 prosent av all risikokapital investeres i mannlige gründere

Kilde: DNB

På scenen er det ulike lokale gjester, som dekker alt fra gründerskap til langsiktig sparing, og hva som nå skjer i aksjemarkedene.

– Vi ser nå at vi har et litt annet publikum enn da vi startet med #huninvesterer, og at de som kommer nå både representerer dem som skal begynne å spare for første gang, til dem som er godt i gang, men ønsker mer spisskompetanse. Vi ønsker alle velkommen, og håper at vi kan bidra til å hjelpe alle ett steg videre – uansett utgangspunkt, sier Lemoen Lunde.

Christine Dancke er programleder og følger hele turneen. Produksjon gjøres av Trippel-M, Bergen Live og DNB Creative, samt lokale krefter i DNB.

Powered by Labrador CMS