Årets fagjuryer i Performance Award er klare
Morten Bergestad blir årets juryleder.
– Nå gleder jeg meg veldig til å se årets innsendelser fra performancemiljøene der ute. Bransjen vår er utrolig dyktig til å tilpasse seg endringer i markedet, noe det virkelig har vært behov for det siste året som har vært preget av en tøff økonomisk situasjon for både privatpersoner og selskaper. Samtidig har AI virkelig begynt å åpne opp for mange nye tjenester og er med på å endre hvordan vi jobber, sier jurygeneral Morten Bergestad.
Han mener at annonsørene trenger i enda større grad kostnadseffektiv markedsføring og de som markedsførere må tenke kreativt, både rundt teknologi og i uttaket.
– Dette gir meg troen på at vi vil se svært mange spennende caseinnsendelser i år også. I tillegg synes jeg det er inspirerende å se kunnskapsnivået på kandidatene i Performance Talent. De siste årenes konkurranse har vist at det rekrutteres svært mange kloke hoder til fagmiljøene våre, sier jurygeneral Morten Bergestad.
I år er det seks kategorier man kan konkurrere i, samt en spesialkategori for sisteårsstudenter og nye talenter i arbeidslivet.
Juryen består av 34 av bransjeprofiler innenfor performance marketing.
Med seg på laget har Bergestad med seg tre juryledere; Therese Løyning Vu som er Head of Media & Performance i Telia Norge, Patric Ligner som er Digital and Performance Director i Publicis Starcom og Christina Panagiota Tzortzinaki Marken som er kundeansvarlig og digitalrådgiver i TRY Opt.
Vinnerne i årets Performance Award blir offentliggjort på Performance Konferansen som blir avholdt torsdag 12. oktober på Klingenberg Kino.