Inntektene til BCW går ned med to millioner, men byråinntekter vokser
Oslo-sjefen er fornøyd med året som har gått.
I en pressemelding fra Burson Cohn & Wolfe Oslo (BCW), deler selskapet tall fra sitt årsresultat.
Driftsresultatene deres har doblet seg fra 900 565 kroner i 2021 til 2 141 707 kroner i 2022. På samme tid har årsresultatet gått opp fra 832 607 til 2 117 583 kroner.
BCW er et globalt kommunikasjonsbyrå som samarbeider med kunder innen B2B, forbruker, bedrifter, krisehåndtering, helsevesen, offentlige anliggender, formål og teknologi.
– Vi la en strategi for tre år siden som vi har fulgt og utviklet. Dette har kundene respondert veldig positivt på, og vi vil fortsette med vårt fokus på strategisk rådgivning, myndighetskontakt og ESG, sier Oslo-sjef Kristian Sarastuen i pressemeldingen.
Omsetningen ned
Selv om inntektene går opp, går omsetningen ned. Sarastuen forklarer dette med prioriteringene de har gjort.
– En del av vår strategi har vært å legge vekk en del produksjonsarbeid for å satse på det strategiske og mer overordnede arbeidet. Samtidig er vi ikke et partnerdrevet selskap, og årsresultatet vårt vil som regel være lavere enn sammenlignbare selskaper som er drevet av partnere, sier han til KOM24.
Tror på videre vekst
I Norge har BWC nå 15 ansatte. I tillegg jobber de med flere frilansere. Sarastuen tror disse resultatene kan toppes i 2023.
– Veksten er veldig gledelig, men vi hadde også forventet det fordi det er dette vi har jobbet hardt for å få til. Etterspørselen etter strategisk rådgiving holder seg konstant høy, både når markedet går opp og ned.
Ambisjonene framover er høye, og sjefen varsler også at de vil ansette flere.
– Dette viser at vi er på rett kurs. Det ligger hardt arbeid bak, så vi er veldig fornøyde, sier Sarastuen.