Petter Northug og NetOnNet inngår sponsorsamarbeid
– Petter Northug er et ikon i Norge.
– Både Petter Northug og NetOnNet oppleves av mange som sterke utfordrere og rebeller blant etablerte aktører, sier den nye Norgessjefen for NetOnNet, Trygve Hillesland, i en pressemelding.
NetOnNet avduker Northug-avtalen samtidig som elektronikkjeden girer opp satsingen med flere kommende butikkåpninger i Norge.
Norgessjefen for NetOnNet, Trygve Hillesland, sier at dette er en svært god match – i en tid hvor NetOnNet satser stort i Norge.
– Dette samarbeidet er et symbol på to sterke merkevarer som over tid har gjort seg bemerket i både Norge og Sverige, og vi opplever at NetOnNet på mange måter er en slags Petter Northug i elektronikkbransjen: En utfordrer, en rebell og en vilje til å skape fantastiske resultater. Det er ikke mange personligheter vi kan inngå et slikt partnerskap med uten å måtte introdusere vedkommende, men Petter trenger definitivt ingen introduksjon, sier han i pressemeldingen.
Samarbeidet kommer i første gang til å bestå av samarbeid og profilering i ulike sosiale og digitale flater samt fysisk deltakelse på enkelte arenaer.
– Et samarbeid med NetOnNet passer meg bra ettersom jeg kjenner meg igjen i det å komme med kraftige stavtak bak andre konkurrenter. Nå skal vi sammen skyte fart forbi. Akkurat det har jeg god erfaring med, sier Petter Northug i pressemeldingen.
Fungerende Managing Director for NetOnNet og konsernsjef i Komplett Group, Jaan Ivar Semlitsch, mener Northug-samarbeidet er nok et steg i NetOnNet sin satsing i Norge:
– Petter Northug er et ikon i Norge. Vi ser fram til å sammen skape positive resultater med han. Det er ingen tvil om at vi satser på NetOnNet-merkevaren i Norge og vi tror at vi kan ta store jafs av markedsandelene her i landet. Det blir neppe et barneskirenn, men vi er klare for noen skikkelige fraspark.