Dette sier konkurrenten om at TRY etablerer seg på deres hjemmebane
Svarer med å varsle videre vekst på egne vegner.
Denne artikkelen er over to år gammel.
På onsdag kom nyheten om at TRY etablerer seg i Trondheim. Tanken bak satsingen er at byrået skal vise hele sin bredde i trønderhovedstaden og de starter med en rådgiver og en fra teknologi-siden.
Fram til nå har Trondheim vært en by som har bestått av for det meste kombinerte reklame og kommunikasjonsbyrå.
Det eneste rene kommunikasjonsbyrået har vært Kruse Larsen som etablerte seg med et kontor med fire medarbeidere, ledet av Bjarne-Håkon Hanssen, som har hatt en rekke ministerposter.
Kontoret ble etablert i byen da han og kona, som og jobber i byrået, flyttet fra Levanger og inn til Trondheim.
Nå får de altså konkurranse fra TRY.
– Markedet i Midt-Norge er stort og det er plass til flere, så vi ønsker TRY hjertelig velkommen etter, sier Jan-Erik Larsen til KOM24.
Han sier de etablerte seg i Trondheim da de opplevde etterspørsel etter seniorkompetanse på viktige områder som fiskeri og havbruk, energi, bygg og anlegg og finansiell kompetanse.
– Siden etableringen har vi hatt god vekst i hele Midt-Norge og har i dag fire rådgivere knyttet til Trondheimskontoret, alle bosatt i Trondheim. Vi kommer helt sikkert til å fortsette å vokse i regionen og ansette flere, sier han.
Larsen sier det er viktig å huske at Kruse Larsen på ingen måte var uten konkurranse fra før.
– Det fantes flere flinke byråer i Trondheim da vi etablerte oss, og vi konkurrerer hele tiden om kundene med alle de store nasjonale i tillegg. Men det gir selvsagt et ekstra fortrinn å være tungt til stede i regionen med et større seniormiljø, slik vi har.