Snapchat har valgt norske byråpartnere
Skal samarbeide med både JCP Event og POL for å øke sin satsing i det norske markedet.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Snapchat utlyste en byråkonkurranse med formål å styrke sin satsing i Norge. Etter en pitch-prosess med en avsluttende workshop ble JCP og POL valgt som Snapchats byråer.
– Når jeg gikk i gang med prosessen så jeg etter byråer som matcher våre verdier: kind, creative og smart. Minst like viktig var kjemi og at vi var enige i hvordan vi skulle jobbe sammen. Det føler jeg at falt veldig naturlig med både JCP og POL, forteller Lene Ljødal, Markedssjef i Snapchat Norge, i en pressemelding fredag.
Digger Snapchat
Partner, kundeansvarlig og ivrig Snapchat-bruker i JCP Event, Maria Oljemark, gleder seg over samarbeidet.
– Dette er skikkelig gøy! At våre verdier er avgjørende for et samarbeid med Snapchat er vi stolte over. Vi drives av å utfordre og ha det gøy på jobb, derfor gleder vi oss til å se hvilke resultater vi vil skape sammen med Snapchat og POL fremover. Personlig digger jeg Snapchat – og bruker det aktivt privat og i JCP for å snappe alt som er gøy i hverdagen.
Fremover skal Snapchat øke kjennskapen som markedskanal.
– Snapchat er en merkevare som alle har et forhold til og nordmenn bruker appen aktivt til å kommunisere med venner og kjente. Innovasjonstakten og lekenheten i merkevaren, sammen med alle mulighetene og en rekkevidde på over 2,8 millioner nordmenn gir oss et veldig spennende utgangspunkt for å skape kommunikasjon som kan engasjere og bidra til å skape resultater for Snapchat fremover, sier byråleder i POL, Therese Becke.
Lekne folk
Byråene skal skape opplevelser for målgruppen som styrker merkevaren i Norge.
– Både POL og JCP er byråer som har lekne folk som kan utfordre oss i vår lokale tilstedeværelse i Norge. Det kommer godt med når vi sammen skal løfte frem Snap’s verdensledende AR-funksjoner, sier Ljødal.
Kanalmiksen for markedsføringen av Snapchat Norge skal inneholde både digitale og fysiske opplevelser for målgruppen.
– Vi har mange års erfaring med aktivisering lokalt for globale merkevarer, hvor det er helt vesentlig å sette målgruppen først og utfordre med kreative løsninger tilpasset det norske markedet. Selv om sosiale medier er blitt en naturlig del av folks liv, er fysisk tilstedeværelse og kombinasjonen mellom digitale og fysiske opplevelser ofte den riktige kombinasjonen for å skape god effekt, avslutter Oljemark.