JCP skal skape Norges råeste retailmiljø
Sammen med retail-ringrever etablerer JCP, Retail Factory.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Det melder selskapet i en pressemelding, fredag formiddag.
Varehandelen er med sine 251 milliarder i verdiskapning og 13 prosent av Norges totalsysselsetting landets nest største næring. I tillegg kommer leverandørene.
Ikke svart/hvitt
- Tallene sier oss at svaret ikke er så svart hvit, digitalhandel eller analog. Men en ting er sikkert, kampen om kundene og marginene kommer til å skjerpes ytterligere. Det er i det skjæringspunktet vi skal bistå våre kunder, sier daglig leder for det nye selskapet, Tommy Stiansen i pressemeldingen.
Sammen med retail-ringrever etablerer JCP, Retail Factory. Selskapet har som ambisjon å være den råeste partneren for leverandør- og kjedekunder som ser en fremtid både med fysisk og digital handel.
Han sier at ved økt prøving, synlighet, varefremming og optimalisering av kampanjer i butikk, skal de sikre økt konvertering.
- Vi ser at det er rom for nytenkning, så smarte og kostnadseffektive løsninger er nøkkelord for å lykkes i fremtidens retail. Vi har allerede signert med flere merkevarer innenfor kategoriene elektronikk, dagligvare, bygg og sport, sier Stiansen.
Skal stå på egne ben
Selskapet blir en del av kommunikasjonshuset JCP, og eies av JCP Event (Just Cruzin' Production), JCP PRAD og Tommy Stiansen, som sist kommer fra Retail House Varejo og Nova Vista. Selskapet skal være en del av JCP-familien samtidig som det skal stå på egne ben.
- Når det er behov vil vi koble på relevante ressurser fra vårt event, reklame eller PR-miljø – men det er det kundens behov som bestemmer, sier konsernsjef for JCP, Lars Terje Grorud i pressemeldingen.
JCP-familien består av JCP Event, JCP PRAD, JCP Travel, JCP Arena og nå Retail Factory. Kommunikasjonshuset teller i dag totalt 80 ansatte i Norge.