Kjøleskapet:
TikTok-stjernen rater kjøleskapet til Sindre i Try Råd: – Vi må ha strategisk kommunikasjon om stabling av kjøleskapet ditt
Vi kjenner Sindre Beyer fra Try Råd, men hva har han egentlig i kjøleskapet sitt?
Denne artikkelen er over to år gammel.
I juli skal TikTok-kjendis Oskar Westerlin vurdere(rate) kjøleskapene til folk i kommunikasjonsbransjen. Først ute er daglig leder i Try Råd, Sindre Beyer.
– Grunnen til at vi har denne spalten er fordi sommeren er kjent for lett nyhetsstoff, og vi ønsker å skape underholdning for våre lesere. Westerlin er en av Norges største profiler på TikTok og han har sagt ja til å rate kjøleskapene til noen av de største profilene i den norske kommunikasjonsbransjen for KOM24 i sommer, forteller redaktør i KOM24, Yngve Garen Svardal.
Hva har Beyer i kjøleskapet?
Spaltens første deltaker er daglig leder i Try Råd, Sindre Beyer. Han jobber med strategisk kommunikasjon, merkevareprosesser, analyse, omdømmebygging og krisehåndtering for Try. I tillegg har han jobbet som politisk rådgiver og statssekretær ved Statsministerens kontor med ansvar for kommunikasjon, pressearbeid, krisehåndtering og sosiale medier fra 2009 til 2013.
– TikTok er en veldig spennende kommunikasjonskanal som skiller seg fra de andre. Jeg er nok mer en observatør enn en aktiv deltaker, men jeg lærer mye av det, sier Beyer til KOM24.
I kjøleskapet hans finnes det både tacosaus, juice, egg, dressing og Coca-Cola. Et kjøleskap Westerlin mener kunne hatt behov for strategisk kommunikasjon i seg selv.
– Når du bare stapper alt driten inn som det her, så ser du ikke om maten går ut på datoen, sier Westerlin i TikToken som vurderer kjøleskapet hans.
KOM24 på ny plattform
Westerlin er kjent for sin TikTok-profil hvor han blant annet rater og kommer med noen småfrekke kommentarer om innholdet i kjøleskapene til folk. I tillegg har hans stigende følgertall ført til at han fikk være vikar for Jon Martin Henriksen i VGs Spårtsklubben.
På kontoen med nesten 4000 TikToks lager han underholdning av alt fra et morsomt reklameskilt, reklame med skrivefeil, trening eller innhold i et kjøleskap. Han mener det unike med TikTok er at brukeren kan legge ut et innlegg uten å ha noen følgere, men så kan man ende opp med å gå viralt og få mange seere