Teamet bak Apply or Die-løsningen til Knowit Experience (f.v.) Philip Høili, Andrea Claussen, Erik Borge, Jonas Hildershavn og Julie Wennesland. Joffrey Lamirault og Ørjan Ommundsen, var ikke tilstede da bildet ble tatt.
Foto: Roar Skotte / Knowit Experience
Knowit er nominert til Visueltprisen for spillifisert rekrutterings-plattform
Apply or Die-plattformen kan stikke av med Visuelt-pris: – Vi ønsket å lage en lettbeint, enkel og morsom søknadsportal som utfordrer.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Neste måned feirer Visueltprisen 30 år og inviterer til fest og prisutdeling 11. mai på Chat Noir i Oslo. Prisen deles ut av Grafill og er en årlig konkurranse som premierer arbeider innen de fire kategoriene grafisk design, illustrasjon, digital design og moving image.
Visuelt har eksistert siden 1993 og er Norges største konkurranse for visuell kommunikasjon.
Blant de nominerte i kategorien digital design, finner vi rekrutteringsplattformen til Knowit Experience, Apply or Die.
– Vi ønsket å lage en lettbeint, enkel og morsom søknadsportal som utfordrer og skiller seg ut i markedet. Dette hadde ikke vært mulig uten tilliten vi fikk fra ledelsen som lot oss utforske og leke oss frem til en helt ny og unik rekrutteringsplattform, sier Andrea Claussen, som er en av designerne, i en pressemelding.
I Apply or Die får søkeren selv bygge sitt eget jobbintervju gjennom en spillifisert rekrutteringsreise, i stedet for å sende inn tradisjonell CV og søknadsbrev. Plattformen ble lansert 31. oktober 2022 og har mottatt over 200 søknader, som har ført til flere nye ansettelser.
Tidligere i år ble plattformen også nominert til «Honorable Mention» hos Awwwards.
– Teamet bak Apply or Die har forandret hele søkeprosessen ved å lage en rekrutteringsplattform hvor søkeren er i førersetet på en veldig imponerende måte som har skapt mange positive tilbakemeldinger. Da er det ekstra stas at det får nasjonal og internasjonal anerkjennelse, sier administrerende direktør for Knowit Experience, Amund Brandsrud.