Knowit Experience vant kampen om Telenor-avtale
Telenor Group har valgt Knowit Experience som partner for merkevarestrategi og identitet de neste tre årene.
Etter en konkurranse med flere aktører er det nå klart at Knowit Experience er valgt til å bistå med å definere retning for merkevaren til Telenor globalt.
– Telenor er ekstremt synlige i mange markeder, og betyr mye for mange. Vi kommer først og fremst til å ha et globalt fokus. Det vil være sentralt å sette retning for hva som skal være felles i alle markeder og å definere hvor det skal være rom for lokale tilpasninger, forteller Miriam Lillevand, kundeansvarlig og merkerådgiver i Knowit i en pressemelding.
Konkurransen har vært omfattende og Knowit tar over etter det London-baserte designbyrået Design Bridge/Superunion.
Avtalen har en varighet på minimum tre år, med opsjon på ytterligere to år.
I kjerneteamet som skal bistå Telenor Group finner vi blant annet merkevarestrateg Nina O’Gorman og lead designer Marc Ligeti som har vunnet mer enn 80 designpriser i inn- og utland.
– Det blir spennende å jobbe for en ambisiøs og internasjonal kunde innenfor en bransje som er i stor endring. Vi gleder oss til å sette i gang, sier O’Gorman.
Director of Brand Identity i Telenor Group, Marte Celine Jacobsen, forteller at alle byråene de var i dialog med hadde solid kompetanse og skapte sterk konkurranse.
- Knowit demonstrerte forståelse for vår kompleksitet og identifiserte forbedringsområder vi selv har vært opptatt av å gjøre noe med. I tillegg viste de en designtilnærming og arbeidsmetodikk som passet våre ønsker. Med sterk og bred kompetanse, og ikke minst god kjemi, ser vi frem til et givende samarbeid, forteller Jacobsen.
Knowit Experience er et forretningsområde innenfor Knowit med rundt 900 spesialister innenfor teknologi, design og kommunikasjon, med tjenester som spenner over hele den digitale kundeopplevelsen.