#Minjobb
– Bærekraft har vært en del av vårt DNA fra start
Oda bygger en avdeling som jobber dedikert med bærekraft, skal nå ambisiøse mål i fremtiden.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Med spalten #MinJobb ønsker KOM24 å få kommunikasjonsfolk til å snakke om jobben sin, hva som inspirerer dem i arbeidet, hvilke utfordringer som finnes i bransjen - og hva som er god kommunikasjon.
I dag kan du bli litt bedre kjent med kommunikasjon- og bærekraftsdirektør i Oda, Louise Fuchs.
– Hva er tittelen din - og hva går jobben din ut på?
– Jeg er kommunikasjon- og bærekraftsdirektør. Jeg jobber med å forsterke merkevaren Oda gjennom synlighet i media. Og så jobber jeg med å bygge opp bærekraftsarbeidet. Bærekraft har vært en del av vårt DNA fra start, men det er nytt at vi bygger en avdeling som jobber dedikert med bærekraft på tvers av selskapet for at vi skal utvikle oss videre og nå våre ambisiøse mål for fremtiden.
– Hva liker du best med jobben din?
– Kollegaene mine og det å gjøre noe nytt og spennende som ingen har gjort før. Begge deler gir mye energi og ekstra drivkraft.
– Hvilke arbeidsoppgaver liker du minst?
Det må være reiseregninger og sånt. Lite av det i 2020 da.
– Hvorfor ville du jobbe med kommunikasjon?
– Jeg har alltid vært glad i formidling. Det å kunne fortelle effektivt for å få til ting, det liker jeg skikkelig godt. Det er undervurdert som ledelsesverktøy.
– Hvem inspirerer deg i kommunikasjonssektoren?
– Alle som snakker rett fra hjertet eller leveren, og uten for mye filter.
– Hva gjorde deg sist imponert i kommunikasjonsfaget?
– Henrik Gustav Faller og arbeidet han og de i Remarkable gjør.
– Hva er god kommunikasjon?
– Å få frem kjernen i budskap på en enkel og troverdig måte.
– Hva mener du er den største utfordringen for din bransje fremover?
– Det er å holde faget kommunikasjon til kommunikasjon. Det er fristende å legge flere fagdisipliner i samme pott, som design og performance marketing. Men kommunikasjon er et eget fag.
Les flere #MinJobb her.