Kristofer Hivju og Will Ferrell møtes i reklame-duell
Nominert i samme kategori.
Denne artikkelen er over to år gammel.
London International Awards (LIA) har daglig sluppet shortlister i ulike kategorier den siste uka. POL har sanket tre nominasjoner for Don’t Hate. Imitate - The Super Bowl Clapback for Audi – Kampanjen der Kristofer Hivju svarer GM og Will Ferrell og forsvarer Norges ære.
Det som er litt spesielt denne gangen er at GM-kampanjen med Will Ferrell, den som provoserte frem svaret til Hivju og Audi Norge, er nominert i samme kategori.
De to nemesisene møtes nemlig igjen i kategorien «Best Online Film Campaign».
Det melder selskapet selv i en pressemelding.
– Det er veldig kult, men også litt absurd at de møtes igjen på den måten. Eller for å bruke det mest brukte ordet i tech- og medieverdenen den siste uka: Det er litt «meta», sier Robert Radoli i POL.
I tillegg til kategorien «Best Online Film», er kampanjen også nominert i «Best Online Film – Automotive» og «Best Social Real Time Advertising».
POLs Audi-kampanje vant nylig ett gull og to sølv i Cresta Awards, og har tidligere år høstet heder og ære i Cannes Lions, One Show, Webby’s, New York Festivals og Ad Stars.