Snap og Kygo inngår samarbeid.
Snap og Kygo inngår samarbeid.

Kygo og Snapchat inngår samarbeid

Dette er bare en av mange måter Snap prøver å få folk til å bruke AR-teknologien deres.

Publisert Sist oppdatert

Bergensartisten med over 28 millioner månedlige lyttere på Spotify skal nå inn i stallen til Snap.

Det betyr at AR blir en del av noen av Kygo sine show i sommer.

Det er en av kveldens store nyheter på Snapchats partner summit.

Musikk og festivaler er en av de store satsingene til sosiale medier-giganten og skal også komme med skreddersydde AR-opplevelser til 16 av verdens største festivaler, hvor AR blant annet kan benyttes til å finne scener og sine venner i mylderet av mennesker.

En ny integrasjon med Disguise, en leder innen live event visualisering, sørger for at Snap AR blir tilgjengelig på noen av verdens største arenaer og turnéer.

Under et show kan fans se AR-elementer gjennom Snapchat-kameraet og interagere med det som skjer på scenen.

Dette er bare en av mange måter Snap prøver å få folk til å bruke AR-teknologien deres.

Med de nye linsene skal man kunne få opp en oversikt over festivalområdet man er på.
Med de nye linsene skal man kunne få opp en oversikt over festivalområdet man er på.

De har satset stort på sport i det siste, særlig i USA. Der de har laget 3d-modeller av stadionet som Super bowl-finalen ble spilt.

Da kunne man se hvordan det er inne på den offisielle Super Bowl LVII-stadion selv om de ikke var til stede i Arizona.

En Snapchat-linse på stadion tillot dem å følge med i spillet i sanntid gjennom AR, med live poengoppdateringer, en løpende kampklokke og statistikk. De har og brukt Snap-filtre på storskjermene på store arrangement i USA.

Men også på motefronten er de opptatt av å vise fram sin AR-teknologi.

Nylig lanserte Snap AR Enterprise Services, som de kaller for ARES.

Det er deres Software-as-a-Service-tjeneste.

ARES tilbyr nå AR-speil, noe som tar AR-teknologien for shopping og underholdning til fysiske skjermer. Dette gjør det mulig for forbrukere å se, prøve og interagere med produkter live foran en skjerm.

De avduket også en prototype på en AR-aktivert Coca-Cola brusautomat og denne skal gi nye AR-opplevelser, premier og mer.

Ved hjelp av Shopping Suite, i ARES, kan partnere gi kunder nye måter å teste ut produkter i 3D, prøve klær og tilbehør i AR og motta størrelsesanbefalinger med AI.

Tidlige kunder som har sett suksess med Shopping Suite inkluderer brilleforhandleren Goodr, som fant ut at deres kunder hadde 81 prosent større sannsynlighet for å legge produkter i handlekurven etter å ha brukt AR Try-On. De så også en økning på 67 prosent konvertering for mobilbrukere, noe som fører til en økning på 59 prosent i inntekt per kjøper.

Snap og Kygo inngår samarbeid.
Snap og Kygo inngår samarbeid.

Selgere som inkorporerte Fit Finder og Apparel Try-On funksjoner sammen, så en kraftig reduksjon i frekvensen på produktretur og økning i kjøp.

Kjoleforhandleren Princess Polly leverte over 50 millioner anbefalinger for passform og størrelse og fikk 24 prosent lavere returrate når de brukte teknologien til Snap.

Og klesmerket Gobi Cashmere så at det var fire ganger så stor sannsynlighet for at kunder som brukte funksjonene ville konvertere.

I tillegg introduserer Snap en ny ARES-tjeneste kalt AR Mirrors. Snaps AR-speil gir AR-muligheter til forhandlere i deres egne fysiske butikker eller på eventer, slik at kunder virtuelt kan prøve produkter, leke med engasjerende og morsomme opplevelser samt motta nyttige guider og forklaringer for å lære mer om produktene de ser i butikken.

Powered by Labrador CMS