SOMMERPRATEN:
Magnus skal bli pappa i sommer: – Mistenker at barnet kommer til å oppdra meg - ikke motsatt
Det blir en sommer litt utenom det vanlige for Magnus Joki Arild.
I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer.
I tillegg får vi blant annet høre hva deres beste sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.
I dag er det Magnus Joki Arild, kreativ leder i Polarnatt, som svarer i Sommerpraten.
– Hva skal du gjøre i sommer?
– Bade, se fotball og klippe plenen.
– Hva er ditt beste/verste sommerminne?
– Mitt beste minne var å oppleve Norge i et fotballmesterskap. Det var i EM i 2000 og var heftig for en 10-åring. Mitt verste må være da jeg besøkte familie på Sunnmøre og ble stukket av en veps to ganger i magen. Det har jeg fortsatt traumer fra.
– Favoritt-is gjennom tidene?
– Snickers!
– Nevn en bransjeperson å se opp for i fremtiden.
– Sivert Ridderseth - en sylskarp 18-åring med en stor framtid foran seg.
– Uten å nevne noe fra der du selv jobber, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?
– Det må være Visit Oslo sin «Is it even a city» hvor en kis fraråder folk å besøke Oslo. Sofistikert kommunikasjon. Og jeg er helt enig med han!
– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?
– Drikke mindre - jobbe mer. Hardt arbeid lønner seg i denne bransjen som i alle andre bransjer. Sånn rent faglig ville jeg anbefale å ha fokus på folk, og ikke produkt. Folk er folk, og folk bryr seg om folk. Så får produktet nøye seg med å spille andrefiolin.
– Du må være med i et realityprogram. Hvilket velger du, og hvorfor?
– Det må jo være «Familiekoden» ettersom jeg skal bli pappa for første gang i sommer. Da er det på tide å knekke koden! Mistenker at barnet kommer til å oppdra meg - ikke motsatt. Spennende blir det uansett.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no