PR-operatørene fortsetter med sin tradisjonelle rekrutteringsdag
– Forhåpentligvis har dette vært en lærerik og spennende opplevelse for deltakerne, uavhengig om det blir jobb til slutt eller ikke, sier byråleder Thorendahl.
Denne artikkelen er over to år gammel.
PR-operatørene har i mange år hatt en tradisjon om å invitere alle aktuelle kandidater inn til en rekrutteringsdag når de skal ansette nye juniorrådgivere.
Torsdag kunne de for første gang på flere år ønske alle kandidatene velkommen til de fysiske kontorene i Lille Grensen 7.
Fornøyd byråleder
– Det var mange dyktige kandidater innom oss i dag, så jeg har veldig troen på prosessen videre. Nå skal vi sette oss ned og gå gjennom inntrykkene vi har fått av kandidatene så langt, så vil alle høre fra oss om kort tid, sier byråleder Petter Thorendahl i en pressemelding.
Han var svært fornøyd med årets kandidater, og har som mål å ansette to nye rådgivere etter rekrutteringsdagen.
Kandidatene vil få beskjed før påske om hvorvidt de går videre til intervjurunder, og tanken er at de starter i stillingen etter sommeren.
– Jeg synes det er modig av kandidatene å gi så mye av seg selv for en mulighet for en stilling hos oss. Forhåpentligvis har dette vært en lærerik og spennende opplevelse for deltakerne, uavhengig om det blir jobb til slutt eller ikke.
– Gi litt ekstra av seg selv
Totalt var det 16 potensielle rådgivere på byråets rekrutteringsdag.
En av kandidatene var Mohammed Al-Dekany (24). Han syntes det var en spennende og lærerik opplevelse.
– Jeg var veldig spent på forhånd, siden man må gi litt ekstra av seg selv sammen med mange andre fremmede mennesker. Men da vi kom i gang, endte det opp med å være en veldig bra opplevelse, sier han i samme meldingen.
I forkant av PR-operatørenes rekrutteringsdag der de søker etter nye juniorrådgivere, må kandidatene sende inn CV, søknad og en skriveoppgave. På selve dagen deles kandidatene inn i grupper for å løse en praktisk oppgave fra en av byråets kunder.
– Det er en helt ny opplevelse som jeg aldri har vært borti hos noen andre før. Det var ekstra gøy å jobbe med et ekte kundecase og få kunnskap fra innsiden av selskapet, sier Mathilde Paulsen (25), som også deltok på rekrutteringsdagen.