Trigger og Maverix feirer VM-gull i reklame
Nordnorsk skryt gikk helt til topps.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Visit Norway gikk helt til topps i reiselivsbransjens svar på Oscar, og ble «Best in show» med verdens lengste reisereklame: 13.000 grunner til å besøke Nord-Norge av Truls Svendsen.
– Det er helt fantastisk å få anerkjennelse for at vi er best i verden på det vi gjør. Vi leverer jevnt på et høyt nivå med hele fem premierte arbeider. Det er flott å få bekreftet at vi ikke er en «one hit wonder», sier en stolt Katrine Mosfjeld, leder for forbrukermarkedsføring i Visit Norway i en pressemelding.
Adrian Awards er verdens største og mest prestisjefylte konkurranse innen reiselivs- markedsføring. De kårer vinnere innen reklame, PR og digital markedsføring.
Årets priser ble delt ut den 30. mars i Boca Raton i Florida, og denne gangen stakk altså Visit Norway av med hele 10 priser, to platinum, tre gull, en sølv og tre bronse. Visit Norway fikk også prisen «Best in show», den aller gjeveste utmerkelsen for beste arbeid uavhengig av kategori.
Det var kampanjene «13.000 reasons to visit Northern Norway» og «Where is Will?» som stakk av med de aller gjeveste prisene. Den første, «13.000 reasons to visit Northern Norway» ble kåret til «Best in Show», og er en kampanje som på humoristisk vis inviterer Truls Svendsen til å lese opp 13, 000 tilbakemeldinger fra turister som har besøkt Nord-Norge – i én takning. Begge kampanjene ble også hedret med en Platinum-pris, som er den høyeste utmerkelsen Adrian Awards gir.
– Altså, dette er helt sykt rått! At Visit Norway-gjengen leverer kreativitet på dette nivået midt i en pandemi fra hjemmekontor, sier ganske mye om hva folkene våre er laget av! En stor takk til vår utvidede familie Trigger, Maverix, Mediacom, Try Råd, OBHF og Plan-B som pusher oss faglig hver eneste dag og som sammen med oss skaper resultater i verdensklasse for norsk reiseliv, sier kreativ leder Jon Erik Skaret, som også var til stede under prisutdelingen.
Trigger var med på vinnerlaget. De jobber med konseptutvikling for Visit Norway.
– For oss er dette en kjempestor bekreftelse på at arbeidet vi gjør, gir resultat. Det å få bekreftelse i en konkurranse som er knallhard og det å hevde seg så sterkt blant veldig mange internasjonale aktører er viktig, sier byråsjef i Trigger, Bente Kvam Kristoffersen til KOM24, som sier det er stas at Norge klarer å markere seg i en sånn konkurranse.