Norske byråer stiller råsterkt med hele 20 nominasjoner i European Excellence Awards - over halvparten av dem er signert Trigger
Med sine elleve nominasjoner, har Trigger flest i Europa: – Fantastisk å motta en slik anerkjennelse, sier Bente Kvam Kristoffersen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Det føles helt fantastisk å motta en slik anerkjennelse, spesielt i selskap med de aller beste i Europa. Det er ekstra gøy å måle krefter med anerkjente internasjonale byråer. Jeg er utrolig stolt av de dyktige kollegaene mine som jobber knallhardt for å engasjere mennesker i hverdagen på vegne av kundene våre, sier daglig leder i Trigger, Bente Kvam Kristoffersen i en pressemelding onsdag.
Fire norske byråer kan glede seg over nominasjoner i PR-konkurransen, European Excellence Awards. Trigger er i godt selskap sammen med PR-operatørene, Nucleus og Gambit H+K. Se oversikt over alle kategorier og nominasjoner her.
– Dette er et tydelig uttrykk for hvor gøy vi har hatt det på jobb det siste året. Sammen med kundene våre har vi fått bryne oss på mye forskjellig under svært uvanlige og krevende omstendigheter. Men det har gitt oss en kreativ energi og entusiasme for jobben som kanskje er høyere enn noen gang, sier gründer og fagansvarlig i Trigger, Markus Eckbo Endresen.
– Dette er gøy
Trigger har 11 nominasjoner i ni kategorier med åtte ulike jobber. Det er flest blant alle byråer i Europa med god margin. I reiselivskategorien har de hele tre av fem av jobbene som er på shortlist, med henholdsvis Visit Norway og Destinasjon Trysil.
– Det å få elleve nominasjoner er gøy, men at alle jobbene vi har sendt inn har blitt nominert, med helt ulike løsninger, er fantastisk, sier kreative ledere i Trigger, Magdalena Kamøy og Bjørnar Thorsen.
Leder for forbrukermarkedsføring i Visit Norway, Katrine Mosfjeld forteller at disse nominasjonene smaker godt etter en krevende tid for reiseliv.
– Dette er sååå gøy! I kategorien Travel & Tourism har vi hele tre norske kampanjer, av fem mulige på shortlist. Det har vel aldri vært viktigere å utmerke seg med kommunikasjon! Gratulerer til Trigger, som har vært involvert i alle de norske kandidatene, til Destinasjon Trysil med sin flotte kampanje, og til Nord-Norsk Reiseliv som jobbet sammen med oss på «13.000 grunner». Også stas å se at Visit Norway er shortlistet fire ganger, med tre forskjellige kampanjer.
Pandemi-kampanjer
Den gjeve PR-konkurransen European Excellence Awards går av stabelen 10.desember, og nominasjonene ble offentliggjort onsdag. Nucleus kan glede seg over tre nominasjoner for Power the Change, som er nominert i to ulike kategorier, og My Gift for Leger uten grenser.
– Vi er veldig glade for nominasjonene til European Excellence Awards – spesielt fordi dette er to kampanjer vi er veldig stolte av. Begge kampanjene ble utviklet og produsert midt under en pandemi, og oppdragsgiverne våre, samarbeidspartnere og vi måtte være både fleksible og smidige for å få dette til. Sammen fant vi smarte strategiske og kreative løsninger som ga svært gode resultater, noe disse nominasjonene er et bevis på, sier byråleder Axel Revheim.
– Det er gøy at vårt arbeid blir anerkjent internasjonalt og at vi nok en gang, sammen med andre norske byråer, leverer sterkt i årets konkurranse.
Gledelig med norske nominasjoner
– Det er en god følelse å få en nominasjon i bærekraft og miljø-kategorien. Det å jobbe med tematikken er veldig givende i seg selv, og internasjonal anerkjennelse for jobben vi gjorde sammen med Norad og gode samarbeidspartnere gjør det jo bare enda mer stas selvsagt, sier Henrik Halvorsen, byråleder i Gambit H+K, og krysser fingrene for edelt metall.
European Excellence Awards får hvert år inn flere tusen nominasjoner som blir vurdert av de fremste kommunikasjonsekspertene i Europa. Det er en av to store PR-priser i Europa, som er best kjent som PR-bransjens eget Europamesterskap.
PR-operatørene ble nylig kåret med det 28. beste caset i verden under Global Sabre Awards. Ubisoft-caset har vært en stor suksess for operatørene.
– Det er veldig gøy å være nominert hele fem ganger, og ikke minst at det er SÅ mange norske nominasjoner totalt. Vi er spesielt glade for at vi er nominert to ganger med Julegenser-caset for Computas, det er jo ikke minst helt riktig tid på året, og en kampanje som fortjener all oppmerksomhet. Det blir spennende å følge med på utdelingen 10. desember, sier kreativ leder og kundeansvarlig i PR-operatørene, Eivind Hammer Myhre.