Flere norske DCA-vinnere
Norske byråer godt premiert i Digital Communications Awards.
Denne artikkelen er over to år gammel.
I Digital Communications Awards stilte Norge med elleve bidrag. Og nå når resultatet er inne, viser det seg at norske byråer har sørget for to gull, fire sølv, og en bronse.
Sporveien hanker inn sølv i kategorien Innovasjon, for «Digital Launch of the New Oslo Trams».
– Lanseringen av Oslos nye trikker var et svært viktig strategisk arbeid for oss. En plassering på pallen og sølv i EDC i konkurranse med mer enn 400 andre bidrag er en bekreftelse på at vi lyktes med de innovative konseptuelle grepene vi valgte til lanseringen av nye trikker. Denne utmerkelsen henger høyt og er en stor inspirasjon for oss i det videre arbeidet med kommunikasjon og merkevarebygging i Sporveien, sier konserndirektør for kommunikasjon og samfunnskontakt, Torgeir Kristiansen.
Modige kunder
JCP PRAD har vunnet gull for Zalando med «Shopping Doesn’t Need To Be Annoying».
Vi er mega stole over GULL, sier byråleder Lars Eia Kirkholm.
Gullet kommer i tillegg til to andreplasser for jobben «Norges kuleste sommerjobb» for Redningsselskapet.
– Gøy å hanke inn denne digitale prisen, synd at vi ikke fikk en litta Berlin-tur ut av det også. Neste gang, sier JCP-kreatørene Victoria Allan og Christian Kruse, som står bak begge kampanjene.
– Dette er to modige kunder som fortjener annerkjennelse som dette. En ekstra takk til Rikke Gregersen og Tangrystan på regi og produksjon på Zalando, avslutter de.
Spillopplevelsen fortsetter
PR-operatørene vant gull i kategorien «Social Media Communication» med Ubisoft-caset.
– Dette var veldig stas! Det er jo ekstra gøy at vi vinner for Social Media Communication i en tid der nesten alt foregikk digitalt og i sosiale medier. Nå skal dette feires og så gleder vi oss veldig til Global Sabre Awards 27. oktober, sier Eivind Hammer Myhre.
Operatørene fikk også sølv med Ubisoft i «Community engagement», samt Sølv med Computas i «Data-Driven & Automated Communications».
Nucleus drar med seg en bronse for «Power the change» for Aker Solutions med Både og film.
– Dette er utrolig stas og nok et bevis på at vi lager kommunikasjon som holder høyt internasjonalt nivå. Dette er en kampanje med en film som vi er svært stolte over og som ble utviklet og produsert på svært kort tid midt under en pandemi som påvirket hvordan vi kunne løse oppgaven, sier kundeansvarlig og seniorrådgiver i Nucleus, Atle Hommersand, og fortsetter:
– En stor takk til samarbeidspartner og produksjonsbyrå Både Og Film og kunden Aker Solutions som utviste stor fleksibilitet og smidighet for å få dette til. Sammen fant vi smarte strategiske og kreative løsninger og som ga svært gode resultater, noe som denne prisen er et bevis på.