Ni norske pallplasser i årets Epica Awards
Fire byrå sikret norsk heder og ære.
– Vi skal markere oss i kreative konkurranser og er selvsagt veldig stolte over å anerkjennes me bronse i en internasjonal konkurranse som Epica Awards, sier en glad Odd Rune Farsund, Managing director i Publicis Kitchen, til KOM24.
Byrået er ett av fire norske byrå som sikret seg til sammen ni norske pallplasser i Epica Awards.
Kitchen sikret seg bronse for deres Dumpster Deli, en jobb de gjorde for Fremtiden i våre hender.
Dumpster Deli har vært et stunt der de har hatt en grønn konteiner som de har fylt med mat som skulle vært kastet av matbutikker. Hvem som helst kunne forsyne seg med det de ville ha.
Byrået som gjorde det best fra Norge var TRY som stakk av med to sølv og to bronse.
Sølvene sikret de seg for to ulike IKEA-jobber, Livet er ikke en IKEA-katalog og «The Bästis Billboard». Bronse fikk de for Das Chair for Volkswagen og The mental advisory label for Verdensdagen for Psykisk Helse
– Det var en veldig hyggelig melding å få før helgen, og det å få metall for alle jobbene som var nominert var spesielt gøy. Vi sender en kjempegrattis til IKEA, Volkswagen og Verdensdagen for Psykisk Helse.
POL sikret seg sølv for Postens julekampanje Father christmas & Mother earth. De fikk og to bronse for henholdsvis for Vy og Redd barna.
Byråsjef Therese Becke sier til KOM24 at hun er veldig stolt og glad over medaljefangsten.
– Det er godt å kunne gå inn i juleferien etterhvert med sølv og to bronse herfra, og det er en fin motivasjon for alt vi skal så til fremover!
Anorak sikret den siste norske pallplassen da de fikk bronse for en kampanje for KLP.
– Utrolig kult. En fantastisk film av en fantastisk gjeng. Hatten av til alle involverte, sier CEO Pelle Josephson.
Epica Awards skiller seg ut fordi den er den eneste globale kreativitetskonkurransen som er dømt av journalister som jobber for markedsførings- og kommunikasjonsmagasiner over hele verden.