NoA kjøper nytt selskap
E-handelsbyrået Oakwood blir en del av The North Alliance.
Denne artikkelen er over to år gammel.
E-handelsbyrået Oakwood blir en del av The North Alliance (NoA), opplyses det om i en pressemelding.
Oppkjøpet gjøres for å styrke NoAs nåværende tilbud innen digital handel, som i dag innbefatter teknologifirmaet Making Waves.
I meldingen opplyses det om at Oakwood har jobbet med e-handel siden 2006, og har utviklet en helhetlig tilnærming for e-handel og digital merkevareutvikling. Det er slik de skaper vekst og langsiktig konkurransekraft for kundene sine.
– Den siste tiden har vi sett en enorm vekst i etterspørselen etter e-handelsløsninger som går utover selve e-handelen. Kunder vil ha en opplevelse som skaper konkurransekraft i seg selv. Ved å bli en del av NoA, kan vi utnytte vårt fulle potensial og utvide tilbudet vårt. Vi samler all ekspertisen under NoA-paraplyen», sier Sebastian Broms, grunnlegger av og administrerende direktør i Oakwood i meldingen.
E-handel har lenge hatt en fremtredende posisjon i mange selskaper, men utviklingen og den enorme veksten de seneste årene har gjort det til en avgjørende faktor.
Arbeidende styreleder i NoA,Thomas Høgebøl, sier at for å være konkurransedyktige, vil aktører som ønsker å oppnå vekst i sin digitale handel være avhengige av løsninger der teknologi, design og merkevare sammen former tilbudet og opplevelsen.
– Vi er i ferd med å bygge et nordisk kraftsenter innen digitalisering og skaperkraft. Oppkjøpet av Oakwood er en klar fordel, fordi vi ser på dem som en av Sveriges mest interessante e-handelsaktører. NoAs overordnede konsept er å samle den beste kompetansen under ett tak, og sammen skape vekst i hele kundens virksomhet. Kunders behov for veiledning og kompetanse innen e-handel vokser eksplosivt, og med Oakwood som en del av NoA, gleder vi oss til å styrke vårt nåværende tilbud innen digital handel, sier han i meldingen.
Oppkjøpet ble fullført 27. januar 2021.