Ski-VM inngår samarbeid med nytt sportsbyrå
Det nyetablerte sportsbyrået NPG Sport & Communication skal hjelpe VM-arrangøren med kommunikasjon og kommersiell rådgivning.
– Vi har knyttet til oss nøkkelpersoner i NPG Sport og Communication for å hjelpe oss med det operative og strategiske kommunikasjonsarbeidet og rådgivning rundt kommersielle avtaler. Dette er personer som har jobbet som journalister, medieledere og rådgivere med så godt som alle store idrettsarrangementer, og som har lang erfaring med denne typen arbeid, sier VM-sjef, Åge Skinstad, i en pressemelding.
Et ski-VM i Norge og Trøndelag har alle forutsetninger for å bli tiårets største folkefest, og ambisjonen er å skape det mest bærekraftige ski-VM noensinne, opplyser de videre.
– Vi skal lage tiårets største folkefest i Norge. Samarbeidet med NPG tilfører kapasitet og kompetanse inn i en organisasjon som skal bygges på kort tid. I en arrangementsorganisasjon er det en stor bredde i oppgavene, og det gir trygghet å ha en sparringspartner som kan sport og idrett.
– Samtidig må vi bruke oppmerksomheten og posisjonen til et ski-VM for å bidra til den bærekraftige utviklingen som er så viktig framover, legger Haakon Jensen, markedssjef i Ski-VM Trondheim 2025 til.
Det er tidligere NFF-topper Svein Graff og Ronny Aasland, sammen med tidligere Discovery-topp Espen Skoland, som i hovedsak skal bistå VM-organisasjonen.
– Det er utrolig givende å få jobbe med en organisasjon som har en klar ambisjon om å skape varig endring i idretten, i tillegg til å lage folkefest og mesterskap. Det er et godt utgangspunkt for å få med seg både publikum og næringslivet på laget. Vi gleder oss derfor til å bistå med hvordan kommersielle avtaler kan struktureres og forvaltes, og hvordan mål og visjoner kan formidles, sier Svein Graff, administrerende direktør i NPG Sport & Communication.
NPG Sport & Communication spesialiserer seg på spons, kommunikasjon, eventer og innholdsproduksjon for utøvere, idrettsforbund og næringslivsaktører med interesser i norsk og internasjonal idrett.
Selskapet eies av tidligere NFF-topper Svein Graff og Ronny Aasland, sammen med tidligere Discovery-topp Espen Skoland og NPG, som er et av Norges ledende fullservicebyrå innen merkevareaktivering, stands og eventer.