Knallrøde tall tross kjendisbonanza i Podme
Har 547 prosent vekst i inntekter, likevel har de blodrøde tall.
Inntektsveksten i Podme har vært enorm det siste året og har økt fra 9,3 millioner kroner i 2021 til hele 60,3 millioner kroner i 2022.
Det er en økning på hele 547 prosent.
Det viser tall som Schibsted har delt, onsdag.
Men selv om inntektene skyter i været holder også utgiftene høy fart og nærmer seg 100 millioner kroner.
Underskuddet til Podme ble nemlig på hele 37,8 millioner kroner i fjor. Det er hele 20,1 millioner kroner dårligere enn året før.
Det til tross for at Podme i september 2022 gikk ut og sa at de hadde passert 200 000 abonnenter i Norge, Sverige og Finland og at det da var det raskest voksende abbonementsproduktet til Schibsted, noensinne.
– Podme AS har hatt en bratt vekst i antall abonnenter og lyttertall, med et attraktivt innhold, kjente profiler og et vellykket innholdssamarbeid med Schibsteds øvrige mediehus, sier Siv Juvik Tveitnes, konserndirektør for Schibsteds nyhetsmedier (News Media) i pressemeldingen fra Schibsted.
– Selskapet er fremdeles i en oppstartsfase der det gjøres større investeringer både i innholdstilbudet, produktet og markedsføringen. Det negative resultatet er som forventet i den investeringsfasen som Podme er i, sier Tveitnes.