Sara Lossius lanserer podkast sammen med Storypeople
Allerede før lansering, er mer enn 50 prosent av varelageret på første sesong solgt.
– Drømmestarten gir oss unike muligheter til å satse skikkelig, og vi har allerede begynt planleggingen av sesong to, sier Sara Lossius i en pressemelding.
LOSSIUS er et talkshow i podkastformat hvor tre ulike gjester inviteres inn i studio for å samtale om et hovedtema i uken.
Hver episode avsluttes med musikk fra en av artistene til Universal Music. Sara
Lossius lagde tidligere en av Norges første podkaster, Ingefær, som hadde over 100 000 nedlastinger i måneden og som hun ble nominert som Årets programleder i Prix Radio for.
– Dette prosjektet har virkelig hatt en drømmestart. Ikke bare er vi en bra duo som skaper noe nytt, vi har allerede før oppstart tegnet flere langsiktige avtaler med solide partnere som matcher svært godt til podkasten og Saras verdier, sier Storypeoples Tore Nesheim i pressemeldingen.
Storypeople ble lansert i fjor sommer og satser stort på å tilrettelegge for kommersielle podkaster til norske annonsører.
Nesheim mener at potensialet for å dra ut effekt gjennom native reklame gjennom podkastvertenes troverdighet, relevans og stemme fortsatt er stor i Norge og viser til hva som skjer i USA og Sverige.
– Dersom en sammenligner mediekonsum- og mediespendingandelen på podkast i Norge, har det et forholdstall som ligger betydelig lavere enn land som USA - et land som pleier å si noe om hvor vi er på vei i Norge. Dermed er det fortsatt et gap på mediekroner som bør fylles, og det tror jeg vil skje med stadig mer profesjonelle aktører, sier Nesheim i pressemeldingen.