Schibsted Partnerstudio gir bort julaften til disse tre organisasjonene
Sykehusklovnene, UNICEF og Leger uten grenser er årets utvalgte gavemottakere.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Julaften gir Schibsted Partnerstudio bort annonsørinnhold til veldedighet både i VG og Storby-avisene, står det i en pressemelding.
Det opplyses om at Sykehusklovnene, UNICEF og Leger uten grenser er årets utvalgte gavemottakere.
Helt siden starten har det vært tradisjon i Partnerstudio å holde av julaften-distribusjon, da mange har litt mer tid enn vanlig til lesing og ettertanke, til veldedige formål.
– Dette er vår julegave til aktører som fortrinnsvis gleder andre i julen, sier Svein Arne Haavik, innholdssjef i Schibsted Partnerstudio.
– Denne julegaven, som i år går til Sykehusklovnene, UNICEF og Leger uten grenser, er tenkt å kunne bidra til å glede både nordmenn og hjelpe de som hjelper mennesker andre steder i verden. Mange har det både tøft og vanskelig på en kveld da alle helst skal ha det bra, føyer han til.
Gratis produksjon og distribusjon
De tre utvalgte organisasjonene får de høyeste annonseplasseringene på de digitale avisfrontene julaften. Partnerstudio skal både produsere og distribuere julegavene helt gratis.
For Sykehusklovnene er julegaven fra Partnerstudio kjærkommen.
– Vi er så takknemlig for dette! Barn og unge på sykehus trenger det mer enn noen gang. Koronasituasjonen gjør at barna er mer isolerte på rommene, med mindre besøk og redusert aktivitetstilbud. Vi håper at vi sammen både kan bygge kunnskap om Sykehusklovnenes arbeid, skape engasjement der ute og konvertere litt av engasjementet over i donasjoner, sier Thomas Lillehagen Røyert, leder for fundraising i Sykehusklovnene.
– Mer enn en symbolsk handling
Også generalsekretær Camilla Viken i UNICEF forteller at julegaven fra Partnerstudio betyr mye for det arbeidet organisasjonen gjør for barn.
– Det betyr at flere barn får hjelp, kanskje til og med livreddende hjelp. Og det gir oss håp. Så tusen takk til Schibsted Partnerstudio for denne fine julegaven. Den når flere enn de aner, sier Viken.
For Leger Uten Grenser er julegaven «mer enn en symbolsk handling», forteller Hege Ramslie og Jenny Kjus Skaret, som begge jobber i markedsavdelingen til organisasjonen.
– Det betyr at vi får budskapet vårt ut i noen av Norges viktigste medier, og dermed får flere vite om arbeidet vårt og muligheten til å bidra sammen med Leger Uten Grenser. På den måten er Schibsted Partnerstudio med på å sørge for at Leger Uten Grenser kan vaksinere enda flere barn mot livsfarlige sykdommer, sier Hege Ramslie i meldingen.