Tine i Släger dro en litt for grov lanseringsidé for en amerikansk kunde
– Jeg klinket til med en storslagen idé som inneholdt både orgasmer og kondombiler. Det ble litt for mye av det gode og det var semivondt å sitte gjennom resten av presentasjonen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi blant annet høre hva deres beste sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.
I dag er det rådgiver med kundeansvar i Släger, Tine Teigene Dalen, som svarer i Sommerpraten.
– Har du pass?
– Ja, så vidt! Barna mine sine pass gikk ut under corona og det har rett og slett vært en thriller å følge prosessen. Jeg har trolig sittet over 12 timer i telefonkø for å sjekke status på disse passene siden vi hadde timen vår i begynnelsen av Mai. Heldigvis fikk vi dem begge fem dager før avreise til Hellas. Derimot står det at min datter på 130cm nå er 160cm, men det får vi rette opp i i 2023.
– Hva skal du gjøre i sommer?
– Jeg har akkurat kommet tilbake etter en to ukers ferie på Samos i Hellas sammen med familien. Vi har gledet oss til denne turen i over ett år og har lengtet etter sydenvarme og palmesus. Utrolig takknemlig for at vi fikk til å dra etter tidenes passdrama og flyteknikerstreik. Nå har vi spist oss mette på tzatziki og moussaka for en god stund fremover.
– Hva er ditt beste sommerminne?
– Som barn dro vi ofte til Danmark i sommerferiene. Vi tok Color Line-båten fra Oslo til Hirtshals og kjørte derfra til Lønstrup, en nydelig gammel fiskelandsby på Nordjylland. Her bodde vi på et sjarmerende badehotell med fellesdo og hjemmelaget frokost. Hele byen gir meg en varm og god følelse og jeg gleder meg til å en dag ta med min egen familie tilbake hit.
– Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?
– Det har blitt produsert en rekke gode kampanjer i år, men jeg tror jeg må trekke fram en relativt fersk kampanje. I kjølvannet av at Roe v Wade falt så vi enorme reaksjoner verden over. Sosiale medier ble et utløp for vår skuffelse, vårt sinne og en kanal til å vise både sympati og tilby hjelp.
Abortkampanjen til Amnesty som Anorak står bak er et fantastisk håndverk med et sterkt budskap. USA er et av de landene som snakker høyest om frihet, men du er ikke fri når du ikke får bestemme over din egen fremtid. Kampanjen har tatt av på TikTok, er oversatt til flere språk og er et arbeid av svært betydningsfull karakter.
– Nevn en bransjeperson å se opp for i fremtiden
– Mari-Marthe Aamold er en dame jeg virkelig blir imponert over. Sjef for to av landets største aviser (BT og Stavanger Aftenblad) før fylte 30 år er intet annet enn imponerende. Noe sier meg at dette kun er starten på hennes reise og at vi vil se mer til hennes navn fremover.
– Når tryna du sist på jobb?
– Hehe. Det må være da jeg dro en litt for grov lanseringsidé for en amerikansk kunde. Vi presenterte over Teams, det var første møte, stemningen var god og jeg klinket til med en storslagen idé som inneholdt både orgasmer og kondombiler. Det ble litt for mye av det gode og det var semivondt å sitte gjennom resten av presentasjonen. Det hele ble heldigvis en komisk affære. Vi hadde flere ideer i bakhånd, fikk reddet oss inn og jobber med dem den dag i dag.
– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?
– Gå ut av komfortsonen! Presenter den ideen, si ja, bli med og for all del tør å feile. Det er ved å prøve ting vi aldri har gjort før, at vi blir bedre. Det er kjedelig og komfortabelt inni boksen, så prøv å gå utenfor en gang iblant.