PR-rådgiver i Trigger, Martine Bakkeng.

#Sommerpraten

Martine fra Trigger omtalte casen med feil navn hele elleve ganger

– Jeg har dessverre en lei tendens til å bomme litt på navn.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi blant annet høre hva deres beste sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det PR-rådgiver i Trigger, Martine Bakkeng, som svarer i Sommerpraten.

– Har du pass?

– Jeg har heldigvis gyldig pass til neste år, så satser på at køen er oppløst innen den tid.

– Hva skal du gjøre i sommer?

– Så fort det tikker inn til sommerferie, vender jeg snuta mot en etterlengtet ferie i sydligere strøk. Store deler av sommeren vil tilbringes utenlands, men det jeg gleder meg aller mest til er hvilepuls på sætra i Lomsjødalen «hjemme» i Alvdal. Det er den fineste plassen på jord, omkranset av fjell og med et nydelig vann man kan bade i!

Ferien blir med andre ord fylt med nye inntrykk fra en kjærkommen utenlandstur, forhåpentligvis sol og varme, fjellturer og familietid.

– Hva er ditt beste sommerminne?

– Hver en sommer byr på minneverdige øyeblikk, men jeg lever fortsatt på fjorårets sommeridyll på Vestlandet.

Pandemien åpnet virkelig øynene mine for det fantastiske landet vårt, og jeg kjenner fortsatt det kribler i magen når jeg tenker tilbake på da jeg og samboeren teltet ved Lovatnet i fjor. Teltåpningen mot stjernehimmelen, bading i iskaldt fjellvann og kokkelering utendørs ga virkelig mersmak!

– Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?

– Et par kampanjer jeg i hvert fall har bitt meg merke i, kommer fra McDonalds og Ikea. Begge har slått et slag for å redusere forsøpling, og har modig dokumentert hvordan produktene deres er en del av det store søppelproblemet. Vi må alle bidra i denne kampen, men jeg blir glad for å se at de store selskapene erkjenner sitt ansvar og gjør en innsats. Det er et steg i riktig retning.

– Nevn en bransjeperson å se opp for i fremtiden

– Det er i hvert fall ikke manko på kloke og dyktige mennesker i denne bransjen, så det er mange jeg kunne nevnt.

Det er likevel en person jeg gjerne skulle hatt æren av å jobbe mer sammen med, og det er Celine Finnøy – min tidligere bachelorpartner. Hun er definisjonen på hardtarbeidende og klok, med mye kreativitet innabords! Hun imponerer støtt og stadig, og jeg er sikker på at vi vil se mye mer til henne fremover.

– Når tryna du sist på jobb?

– Jeg har dessverre en lei tendens til å bomme litt på navn. I møte med en journalist skal jeg foreslå en utrolig dyktig dame som kan egne seg som «case» i en nyhetssak, og jeg snakker om henne med stor entusiasme. I etterkant oppdager jeg at konsekvent har omtalt henne med feil navn – både i telefonsamtalen og på mail, faktisk hele elleve ganger…

– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Siden jeg selv begynte i Trigger rett fra skolebenken, så vet jeg at det kan være veldig overveldende å tre inn i en bransje med så mange dyktige mennesker, høyt arbeidstempo og stadig nye utfordringer. Det er derfor viktig å huske på at alt blir bedre med erfaring, så gi det litt tid.

Legg derfor ned innsats i å tilegne deg så mye erfaring som mulig de første årene. Så lenge du prøver, bruker hodet og tar ansvar, så kommer du langt. Vær heller aldri redd for å spørre om råd, selv ikke når du tror du sitter med svaret selv!

Powered by Labrador CMS