Illustrasjoner med Tine produkter. Foto: Gorm Kallestad / NTB

Tine satser nytt - lanserer digital påskekrim

Denne påsken får man ikke lese påskekrim på Tines melkekartonger.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I ti år har forfatter Gunnar Staalesen og illustratør Arild Midthun laget påskemysterier på TINEs melkekartonger. I dag melder NRK at samarbeidet er over.

– Vi skilles som gode venner. Det har vært veldig gøy å få lage påskekrim for folket, og da er det jo vemodig at det tar slutt, sier Staalesen til NRK.

Men det betyr ikke at Tine skal gå helt bort fra påskeunderholdning.

De bytter nemlig ut tegneseriestripene på kartongen med en QR-kode man kan skanne med mobilen . Slik vil man få tilgang til den digitale nysatsingen.

– I årets påskekampanje forsøker vi å skape et større univers som knytter TINE til påsken, sier Frode D. Fimreite, direktør for TINE Marked til NRK.

Powered by Labrador CMS