Anne Marie Sjøholt deltok for første gang og var der for å knytte kontakter og ha det gøy.

Her møtes unge kommunikasjons­folk for å nettverke

Har lagt brakk siden pandemien, men nå er det liv i Ung i komm igjen.

Publisert Sist oppdatert

– Det er hyggelig å bli kjent med nye folk, få et nettverk, lære av andre, sparre med andre. Det er verdifullt på mange forskjellige plan.

Det sier Anne Marie Sjøholt, markedsrådgiver i Norges sjømatråd til KOM24.

Hun er på besøk i Rud Pedersens lokaler på et Ung i Komm-arrangement.

Ung i komm ble etablert av Kaia Tetlie og Anders Bergsaker i sin tid over en øl under Arendalsuka i 2018 og gikk primært ut på at byråene inviterte hverandre til treff i sine kontorer.

– Mitt første møte

Karianne Monstad stod for arrangementet sammen med Kristoffer Gustaven.

Tidligere har Hill+Knowlton, Corporate Communications, First House og Geelmuyden Kiese avholdt treff.

Pandemien la en demper på arrangementene helt fram til Hill+Knowlton startet det hele opp igjen nå for noen måneder siden.

Konseptet er i dag utvidet til å ha en målgruppe på unge under 35 år, som jobber med kommunikasjon.

Denne gangen var det Rud Pedersen som var arrangører og det var over 70 påmeldte som samlet seg til et lite faglig program, men mest hygge, pizza og øl.

– Dette er mitt første møte med nettverket. Jeg ble invitert av de som startet det sist og slang meg spontant med og det har vært bra sosialt, men og den faglige delen har vært fin. Det er viktig at det prioriteres, sier hun.

Sjøholt sier at det viktigste for henne er å få utvidet nettverket sitt, da hun jobber i en organisasjon som har hovedkontoret sitt i Tromsø og en relativt liten avdeling som jobber med det hun gjør, i Oslo.

– Da er det viktig som ung i bransjen å knytte kontakter og få litt faglig påfyll, sier hun.

Lærer av politikken

Det var mange folk samlet på et lite areal på onsdag kveld.

Den faglige delen av arrangementet var det Pia Wexels, kampanjesjef i Høyre som sto for.

Det er Karianne Monstad og Kristoffer Gustavsen som sto for arrangementet i Rud Pedersens lokaler. Monstad sier det er veldig viktig å ha et nettverk i bransjen, særlig når man er ung og fersk, hvor man kan dele erfaringer og sparre.

Deltakerne på denne ukens arrangement kom fra både de store byråene og mindre organisasjoner som Epilepsiforbundet og Regnskogfondet.

Monstad har selv erfaring fra politikken hvor man er flinke til å dele erfaringer.

Pia Wexels fra Høyre var der for å snakke om valgkampen og hvordan de skal jobbe da.

– Der har man vært flink og etter hver paneldebatt så stikker man og tar en pils sammen og debrifer. Man er ikke enige nødvendigvis, man vet hva man går gjennom, så det å bli kjent med noen som har det veit jeg verdien av. Og mange av dem jeg har møttt i politikken har gått inn i kommunikasjonsverden, så for meg opplever jeg et enormt samhold i disse samlingene og det er noe jeg vil gi til andre også, sier hun.

Ny arrangør

Dette var det andre arrangementet etter koronapandemien. Nå leter de etter et byrå som kan ta på seg jobben med å arrangere det neste gang.

– Vi håper det er noen av de andre som nå vil gjøre det samme.

Powered by Labrador CMS