Kenneth Dahling, dagleg leiar for dei tre bydelsavisene Åsane Tidende, Sydvesten og Fanaposten, saman med eigar og Media Bergen-sjef Ove Grønnevik.

Ove Grønnevik tar over Media Bergen-ansvaret – starter ikke leiting etter Stieglers etterfølger

Men jakten på en Apriil-sjef er i full gang.

Publisert Sist oppdatert

– Inntil videre vil jeg ta et lederansvar for konsernet.

Det skriver Media Bergen-eier Ove Grønnevik i en e-post til KOM24.

Torsdag morgen kunne KOM24 avsløre at Tina Stiegler er ferdig i lederstolen i gigantselskapet Media Bergen mindre enn ett år etter at hun tok over sjefsstolen.

Hun begrunnet det med at stillingen hennes var blitt endret som en følge av at alle Apriil-selskapene er samlet under ett AS og at man nå trenger en egen sjef til det selskapet.

– Den rollen som ligger igjen i Media Bergen blir derfor betydelig mindre, og dermed ikke så interessant for meg, sa hun i en pressemelding.

Men eneeier Grønnevik er altså ikke på jakt etter noen ny Media Bergen-sjef med det første.

– Nå ser vi først og fremst etter en ny leder for Apriil. Når den er på plass vil vi gjøre vurderinger knyttet til leder for Media Bergen, skriver han.

Han skriver videre at de kommer til å ta seg den tiden de trenger og at det viktigste er at de får på plass riktig person.

Grønnevik skriver videre til KOM24 at han har forståelse for valget som Stiegler har tatt og han avviser at det er mer krevende å være leder i Media Bergen.

– Jeg tror ikke det er mer krevende enn i andre tilsvarende selskaper, men rollen har endret seg, og da er det naturlig at den som har rollen gjør en ny vurdering, skriver han.

Han bekrefter at det bare er kort tid siden beslutningen ble tatt.

Media Bergen eier rundt 30 ulike selskaper, blant annet Per Høj, Respons Analyse, Digitroll, Foll, Filmreaktor og kommunikasjonshuset Apriil.

I 2021 var omsetningen på 441 millioner kroner og de satt igjen med 32 millioner kroner på bunnlinjen.

Apriil er den største enheten med 12 ulike selskaper og med tilstedeværelse i Bergen, Oslo og Stavanger.

Grønnevik bekrefter at 2023 har vært et krevende år for noen av selskapene hans.

I påsken ble det kjent at de la ned Apriil Innhold og Apriil Reklame Oslo. 13 arbeidsplasser ble berørt av nedleggelsene.

– Noen av selskapene våre har opplevd en krevende første tertial. Dette gjelder særlig reklamebransjen. Per nå er det 7 personer som er permittert i Apriil Reklame, skriver han.

Det er ikke planer om å gjøre ytterligere grep i konsernet.

– Slik det ser ut nå, er grepene vi allerede har tatt tilstrekkelig.

Powered by Labrador CMS