Har inngått kjempeavtale med Rema 1000: Skal ta seg av all kundesenterdriften for dagligvaregiganten
– Vi kjenner at vi lever!
– Dette er alt vi har drømt om og alt vi har jobbet for i ganske mange år nå.
Det sier en lykkelig Michael Sivertsen til KOM24.
Sammen med kompanjongen Gunnar Ueland har nå SUME Consulting sikret seg det som for dem er en gigantavtale med Rema 1000.
Fra første februar av overtok de nemlig all kundesenterdrift for REMA 1000 Norge.
– Å herregud
Det betyr at om en skal kontakte REMA 1000 om noe som helst sted utenom i butikkene så er det SUME du snakker med.
I tillegg til det operasjonelle så er de også inne og ser på hele kundereisen og bidrar til optimalisering rundt den.
– Hvor stor er avtalen for dere?
– Å herregud, den er stor! Dette sikrer oss stabilitet og drift. Dette er en enorm tillitserklæring at gigant som REMA 1000 satser på et nystartet selskap som oss, sier Sivertsen.
De har allerede jobbet i ett år med REMA 1000, da de har hatt ansvaret kundeservice i sosiale medier for dagligvaregiganten.
SUME Consulting har brukt flere måneder på å lande avtalen.
Det begynte med at REMA ville sette ut kundedialogen og SUME ble spurt om de kjente noen som var interessert i den jobben.
– Da svarte jeg at det ville vi og REMA svarte at Haha, den er fine, forteller Sivertsen.
Og slik startet dialogen.
Dobler antall ansatte
Det har vært andre selskaper involvert, men det var altså SUME Consulting de landet på.
Denne avtalen betyr at de nå kan ansette to nye og dermed dobler selskapet seg i størrelse.
Sivertsen sier han tror dette kan bli starten på noe veldig spennende for dem og viser at REMA 1000 er en del av Reitan-gruppen og at det kan ligge framtidige muligheter der. Han peker og på at det er en god referansekunde for dem å ha.
Historien til SUME Consulting startet våren 2021. I januar 2022 endret de kurs fra å drive med rein markedsføring til å jobbe med kundeservice og i mai samme år kunne de endelig ta ut lønn.
– Det har vært mye følelser i 2022. I januar var vi et hobbyselskap som omsatte for 70 000 kroner og vi tenkte skal vi satse videre? Vi endret kurs og den følelsen av å gå fra å være en som jobbet på gulvet med kundeservice til å nå være der å være en strategisk partner for et milliardselskap som Rema. Jeg er en ganske annen mann nå enn jeg var for ett år siden, sier han.
Han sier at hemmeligheten deres er at de jobber strategisk for å få ned antall kundehenvendelser.
Daglig mottar Rema flere hundre kundehenvendelser.
– Vi kjenner at vi lever
– Hva kan vi gjøre i forkant så ikke kunden tar kontakt, og gjør de det så skal vi svare såpass solid at ikke trenger å ta kontakt igjen. Det vil bey at vi kan bruke våre ressurser inn mot flere kunder i større grad, sier han.
De overtok jobben med å ha ansvaret for kundehenvendelser samme dag som matvareprisene økte. Det fikk de kjenne på.
– Vi kjenner at vi lever. Men vi får stresstestet at systemet funker, sier han og forteller at de har såpass kontroll at de er nede i timer i svartid på e-post og minutter i andre kanaler.
– Vi har rigget oss for å ta imot det som kommer, sier han.
Nå starter jobben med å sikre seg flere kunder.
– Vi har noen samtaler her og der, men vi er ikke i prosess der vi leverer tilbud, sier han.
Ida Sundblad i REMA 1000 sier til KOM24 at det finnes mange gode aktører der ute, men de ønsket å tenke nytt og at de har et mål om å ha landets beste kundeservice. I tillegg vil de støtte etableringen av nye arbeidsplasser, som dette fører med seg.
– Våre kunder skal føle seg godt i varetatt når de kontakter oss, noe SUME Consulting har bistått oss med på sosiale medier det siste året. For oss var det viktig å samarbeide med noen som deler de samme verdiene som oss, og som forstår kulturen vår. Vi er veldig fornøyde med arbeidet de har gjort hittil, og vi gleder oss stort til samarbeidet videre, skriver hun i en e-post til KOM24.