Lasse Gimnes
– Det ble et godt og trygt 2022 – og omsetningen har holdt seg på et stabilt nivå gjennom en årrekke, sier Lasse Gimnes.

Utbyttefest for Warholm og Klæbo-rådgiver

Har tatt ut over tolv millioner kroner i utbytte de siste årene.

Publisert Sist oppdatert

– I de siste årene har jeg jobbet mer med sponsing, det vil si kommunikasjon av verdier. Her handler det ikke minst om profiler som merkevarer. Dette er også et marked i stor vekst. For øvrig henger informasjon/PR og sponsing tett sammen – og her har mange sponsorobjekter og sponsorer svært mye å hente.

Det sier Lasse Gimnes til KOM24.

Regnskapstallene for 2022 er klare for selskapet til Gimnes og de viser at driftsinntektene landet på 3,24 millioner kroner i 2022, noe som er på nivå med året før da inntektene endte på 3,3 millioner kroner. Årsresultatet endte på 1,6 millioner kroner.

Karsten Warholm-rådgiver

Virksomheten i GimCom dreier seg i hovedsak om merkevarebygging og forvaltning av merkevarer ved bruk av informasjo og PR samt sponsing som virkemidler.

Han har selv to superstjerner i stallen sin, Karsten Warholm og Johannes Høsflot Klæbo.

Han har jobbet med de to stjernene siden henholdsvis november 2016 og våren 2018.

– Det ble et godt og trygt 2022 – og omsetningen har holdt seg på et stabilt nivå gjennom en årrekke. Det meste av rådgivningen og gjennomføringen av kommunikasjonsoppgaver i GimCom er knyttet til årsavtaler

Siden oppstarten har han nå omsatt for over 59 millioner kroner.

Gimnes har en lang historie i mediebransjen bak seg. Han har vært journalist i VG, redaktør i Kampanje, informasjonsdirektør i TVNorge, kommunikasjonsdirektør i Scandinavia online og forlagsdirektør i det som i dag heter for Aller Media. I 2006 bestemte han seg for å starte for seg selv og etablerte da Gimcom.

Blant kundene i 2022 var Aller Media, Nordisk Film Kino, Amedia Marked, Canon, NEP, Sunn Vekst (Karsten Warholm), JHK AS (Johannes Høsflot Klæbo), Film & Kino, PodX, Media Direct Norge med flere.

Også markedet for innholdsutvikling i egne kanaler og i SoMe har økt godt i de senere årene.

Vurderer om eieren fortjener noe utbytte

– Når det gjelder innhold og budskap, jobber jeg mye med innhold til kundenes egne kanaler som nettsteder, nyhetsbrev og presentasjoner i seminarer og eventer, men også innhold til SoMe samt ikke minst innhold rettet mot lokale, regionale og nasjonale redaksjonelle medier – samt mer nisjeorienterte redaksjonelle medier, sier han.

Fra 2019 til 2021 tok Gimnes ut hele 11,5 millioner kroner i utbytte. I fjor ble det et utbytte på «bare» 800 000 kroner i tillegg til en lønn på 803 000 kroner.

– Jeg får vurdere om eieren fortjener noe utbytte i 2023 – ja, jeg får vurdere om prestasjonene hans fortjener noe utbytte i det året vi nå er inne i. Daglig leder og kommunikasjonsrådgiver stiller høye krav til eieren – og omvendt, sier daglig leder, styreformann og eneeier av Gimcom, Lasse Gimnes.

Powered by Labrador CMS