Mads Dokka Blybakkenpressesjef og leder for samfunnskommunikasjon i foodora Norge
Mads Dokka Blybakkenpressesjef og leder for samfunnskommunikasjon i foodora Norge

– Dette er en tydelig annerkjennelse av hva vi har fått til i Norge og Norden

Foodora vokser og utvider til flere land.

Publisert Sist oppdatert

– Den siste tiden har mange jobbet nesten bare med dette. Store deler av markedsavdelingen har og vært involvert i dette.

Det sier Mads Dokka Blybakken, pressesjef i foodora til KOM24.

Til nå har foodora vært representert i de fire største nordiske landene, men nå skal de utvide virksomheten sin til fire nye land.

Ungarn, Østerrike, Tsjekkia og Slovakia er nye land de etablerer seg i nå.

– Det er jeg er kjempestolt over. Det er en tydelig anerkjennelse av hva vi har fått til i Norge og Norden, sier Blybakken.

Dermed går de fra å være en nordisk aktør til å bli en europeisk aktør.

Det er det tyske selskapet Delivery Hero som eier foodora og tolv andre merkevarer og nå skal de rydde litt i det europeiske oppsettet og har gått flere runder på struktur og merkevarer og landet på foodora.

Det er Blybakken stolt over.

    – Det er en tydelig anerkjennelse av hva vi har fått til i Norge og Norden, sier han.
    foodora ble etablert i Norge i 2015 og har de siste fire årene vokst eksponentielt, og leverer i dag mat fra over 1000 restauranter i Norge. I tillegg leverer de også dagligvarer fra egne butikker samt pakker.

    – Hvorfor har man valgt foodora?

    – Noe har vi gjort rett. Vi er tett på, aktuelle hos kundene. Vi har vært synlige, aldri gjemt oss vekk. Vi tar de gode og de vonde sakene og det er en enorm mengde med aktivitet i markedsføringsavdelingen, sier han.

    – Kundene merker vi er der hele jævla tida, sier han.

    Men selv om de nå vokser sier Blybakken at de skal snakke mer med en felles, tydelig stemme og at man skal kjenne igjen det samme selskapet.


Powered by Labrador CMS