Partner i design- og innholdsbyrået Vild, Astrid Dyson leder første sesong med Byråprat.

Vild vil bygge bro mellom byråer i «Byråprat»-podkast

– Vi ønsker at fagfolk og generelt folk i bransjen vår, skal bli enda flinkere til å dele enda mer med hverandre.

Publisert

I november lanserte design- og innholdsbyrået Vild podkasten «Byråprat».

– Vi ønsker å bygge en bro mellom byråene på et mer menneskelig nivå. I Byråprat prater vi om bransjen – med bransjen, og selvfølgelig fag, forteller partner i Vild, Astrid Dyson til KOM24.

Men podkasten skal ikke bare være fagprat.

– Det skal også være en måte å sjekke ut temperaturen mellom byråene, og et sted hvor vi kan lære av hverandre.

Her kan du lytte til episodene.

Kreativitet i lock down

Det er Dyson selv som er programleder av første sesong Byråprat.

– Det er en sesongbasert podkast som skal ta for seg et nytt tema for hver sesong, neste sesong vil ledes av en av kollegaene mine.

Podkasten vil inneholde cirka to sesonger i året. Den første sesongen, produsert av Dyson handler om markedsføring under en pandemi.

– Her har vi intervjuet diverse byråer om hvordan de jobbet i løpet av pandemien, spurt hvordan de kom frem til nye ideer, arbeidsmetoder og blant annet hvordan de kreative prosessene fungerte under en lock down.

Blant gjestene som deler erfaringer finner vi kreativ leder i ANTI, og daglig leder av Kikkut og Oslo Reklamebyrå.

«Behind the scenes»-samtaler

Byråprat har blitt laget for å samle bransjen.

– Vi mener at byråene i bransjen har godt av å komme nærmere hverandre ved snakke mer om kreative prosesser, metoder og resultater.

Dyson mener det er viktig at bransjen deler mer med hverandre.

– Vi ønsker at fagfolk og generelt folk i bransjen vår, skal bli enda flinkere til å dele enda mer med hverandre. Også tror vi disse episodene kan være veldig interessante for studenter som ønsker å få en fot innenfor bransjen.

Podkasten spilles inn i både New York og Oslo.

– Første runde ble spilt inn i et walk in closet i New York, og i et printerrom i Oslo. Det var fortsatt korona-tider, mye hjemmekontor og isolasjon, forteller hun.

Episodene varer fra en halvtime og inntil 45 minutter.

– Og det tenker vi er akkurat passe for en lunsjpause, gå tur med hunden eller legge ut på en joggetur.

Dyson lover at Byråprat kan by på spennende gjester og «behind the scenes»-samtaler.

– Det er åpne samtaler med byrå-folk der du får høre om permitteringer, digitale kreative prosesser, kundemøter, kunder man aldri har møtt i levende live, arbeidsmetoder og hvordan de generelt har det på jobb. Målet vårt er å snakke med ulike folk som alle kan lære oss noe nytt og by på noe fra sin hverdag.

Powered by Labrador CMS