– Vi skal servere en blanding av innsikt, refleksjoner, debatt, tips og ikke minst underholdning, lover Lise Lillevold, om den nye radiokanalen «Radio Reklame».

Bauer Media lanserer ny radiokanal – med bare reklame

– Vår ambisjon er at vi skal bli ledende på kommersiell lyd og annonsering i Norge.

Publisert

– Vi har en ambisjon om å være det ledende lyd-mediehuset i Norge, sier Lise Lillevold i Bauer Media, til KOM24.

Lillevold har mange års erfaring fra mediebransjen og kom sist fra Porterbuddy i september 2021. Hun begynte først som salgssjef i Bauer Media, før hun året etter rykket opp til nåværende stilling som salgsdirektør.

I april 2022 ble hun programleder for podkasten «Bli Hørt!», som inviterer gjester både i og utenfor mediebransjen, og snakker blant annet om hvorfor lyd er viktig i mediemiksen.

Denne uken lanserer Bauer Media en helt ny radiokanal på nett, nok en gang med Lillevold som programleder. Denne gangen er det reklame, og reklame på radio som skal løftes, hedres og læres.

– Jeg er så spent og gira, og gleder meg til å endelig kunne presentere den splitter nye radiokanalen «Radio Reklame».

Billig og effektivt

Torsdag har Radio Reklame premiere og innholdet gjøres tilgjengelig fra Bauer Medias egen hjemmeside,

– Vi mener det er et behov for en slik kanal, fordi vi mener radioreklame er sterkt undervurdert – både av byråene og annonsørene, sier Lillevold.

Hun håper den nye kanalen virkelig setter radioreklame på kartet igjen, og at lydreklame blir en naturlig del av mediemiksen.

– Fremdeles er radioreklame billig og effektivt, og nettopp derfor fortsetter radio å være en viktig kanal for annonsører, medie- og reklamebyråer, og kunder hvis man tenker på ROI (Return on investment).

Radio Reklame har som mål å øke bransjefolks kunnskap om lyd og radioreklame.

– Vi skal servere en blanding av innsikt, refleksjoner, debatt, tips og ikke minst underholdning, lover Lillevold.

– Også skal vi selvfølgelig prate masse om hvordan man bruker lydreklame, hva som er en god radioreklame og hva som fungerer, med ulike bransjefolk hver uke.

Nerdete-nisjekanal

Alt av innhold blir liggende på nettsiden, og hver uke fylles det på med nytt innhold. Blant annet blir det reklame-debatt der nye og gamle, norske og internasjonale radioreklamer diskuteres sammen med gjester, Bauer Media-ambassadører som snakker om lyd, innslag laget av Både Og, og utdrag fra podkasten Bli Hørt!, samt kåringen av Sølvmikken – vil få plass i miksen.

– Dette er en nerdete og en ekte nisjekanal der du kan lære alt om reklame. Jeg håper at Radio Reklame kan bidra til å inspirere, gi innsikt, by på humor, underholdning og engasjement rundt lyd.

Lillevold spår at 2023 er «year of the year».

– Vår ambisjon er at vi skal bli ledende på kommersiell lyd og annonsering i Norge. Og ferske tall viser at lyd er på vei oppover og at vi konsumerer mer lyd enn noensinne. Jeg har ingen tvil om at dette er lydens år, sier hun sikkert.

Og ifølge salgsdirektøren holder tradisjonell radio seg også stabil.

– Vi ser at lyttertallene øker, selv om vi konsumerer lyd på flere måter. Jeg liker å si at podkast har gjort radio sexy igjen. Vi i Bauer begynte å snakke om lyd og hvordan lyd kan bidra i mediemiksen for alvor i 2021 – og med Radio Reklame skal vi bevise at dette er year of the year for lyd.

Powered by Labrador CMS