Metro Branding leverte sitt beste driftsresultat for 2021
Byrået ledet av Cathrine Stensland har flyttet inn i nye lokaler, ansatt ny kommersiell direktør og fortsetter å utvide staben. Fjoråret skriver seg inn som et rekordår for Metro Branding.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Februars første dag blir stående som en minneverdig dag for Metro Branding og byråleder Cathrine Stensland. Ikke bare fikk de tidligere strategidirektør i Kantar, Eirik Ekrann på plass som ny kommersiell direktør, men fullservice byrået flyttet også inn i nye lokaler i Oslo.
– Selv om vi ikke har passert en måned ennå, merker vi allerede stor forskjell med å ha Ekrann på plass. Når det gjelder lokalene har vi trivdes godt midt i sentrum, men vi trengte rett og slett mer plass, forteller Stensland til KOM24.
Byrået har flyttet fra Karl Johans gate og inn i nye lokaler i Dronning Eufemias gate i Barcode.
– I takt med byråets vekst kjente vi på et behov for flere møterom og kreative soner. Vi har flyttet fra en sentral lokasjon til en annen, og vi er godt fornøyd med å være på plass i et inspirerende og yrende miljø her nede i Barcode med kort avstand og tilgang til alt man kan ønske seg i selve bygget.
2021 ble et rekordår
Våren 2020 var Stensland og Metro Brandning preget av store bekymringer for fremtiden.
– Bekymringene var mange og store, og det var en veldig vanskelig tid preget av usikkerhet og uvitenhet. Heldigvis kjente vi at det begynte å løsne allerede fra høsten av samme året.
Etter en tung vår avsluttet Metro Brandning med god fart fremover og relativt normal drift på slutten av 2020, og 2021 skriver seg inn som det beste året i byråets historie.
– Det er veldig gøy med så gode resultater etter en usikker tid i markedet. Og jeg må takke og skryte av alle medarbeiderne våre som har stått på, produsert og levert godt arbeid fra hjemmekontor. I tillegg har vi solide kunder på listen vår.
Blant kundene finner vi Glava, Alfra Sko, Orkla og Bertel O. Steen.
Tallene for 2021 viser at byrået doblet driftsresultat fra året før, og landet på et resultat nær 6,5 millioner kroner før skatt.
Ønsker snart fire nye velkommen
Metro Branding har ansatt tre nye digitale hoder, og planlegger en rekke nye ansettelser i løpet av kort tid.
– Vi har ansatt, og kommer til å fylle fire nye stillinger i løpet av første halvår.
Når de siste fire er på plass, har byrået i løpet av seks måneder, ansatt sju personer. Det er foreløpig ikke planer om flere ansettelser, men Stensland sier at de hele tiden ser an behovet, og utelukker ikke at staben vil vokse seg større mot slutten av året.
Henriette Gedde-Linna er hentet inn fra Post Nord, der hun har vært de siste seks årene, og går inn i rollen som rådgiver innen digital synlighet.
Rebecca Ophus begynte rett før jul som innholdsrådgiver. Hun kommer fra Rema 1000 og har erfaring fra strategi- og innholdsplaner, pressehåndtering og innholdsproduksjon.
Sofie Nordengen startet i september som markedsfører innen digitale og sosiale medier. Hun har over flere år jobbet som innholdsprodusent på kundesiden i Fjordland.
– Vi er allerede på vei i prosessen med de siste fire nyansettelsene, og kommer til å passere mer enn 40 medarbeidere dette året, forteller Stensland.