Kjetil Try, CEO og grunnlegger av TRY, mener det er på høy tid at de setter i gang TRY Innsikt-prosjektet.

Derfor starter de TRY Innsikt: – Viktigere enn noen gang

Konsernet tar grep for å møte utfordringer i markedet.

Publisert

Mandag kveld kom nyheten om at TRY lanserer det interne fagmiljøet TRY Innsikt.

I Øvre Slottsgate i Oslo skal de nå samle kompetansen enda mer. Formålet er blant annet å møte utfordringer som både byrået og kundene deres merker i stadig større grad.

– Innsikt er viktigere enn noen gang. Ser man på de siste to til fire årene, hva krigen i Ukraina har gjort med energipriser og økonomi, eller hvor raskt sosiale medier og teknologien utvikler seg, er dette på tide, sier daglig leder i TRY, Sindre Beyer, til KOM24.

Kundene trenger hjelp til alt byrået har å tilby, og enda mer enn det. 

I teamet som utgjør TRY Innsikt er Terje Isachsen, Simen Kjær, Hege Belikka Hansen, Elisabeth Søråsen og Torunn Sæth. De tre førstnevnte tilhører ellers TRY Opt, mens Hansen og Søråsen kommer fra henholdsvis TRY Reklame og TRY Råd.

– Det å forstå hvilken tid man lever i og kommuniserer i er mer avgjørende enn noen gang. Om man skal lykkes med en nettbutikk, eller driver med massekommunikasjon. Derfor setter vi sammen dette fagmiljøet, sier Beyer.

Torunn Sæth, Kjetil Try, Terje Isachsen, Elisabeth Søråsen og Sindre Beyer.

Internt og eksternt

Nyetableringen skal først og fremst gi effekt for kundene deres. Men det er også et tiltak for å heve kompetansen og styrke samarbeidet innad i selskapet og mellom de ulike delene.

– Vi har mange kunder på tvers av hele TRY-huset som møter mange forskjellige problemstillinger. Samtidig merker vi at det gir synergier på tvers som de ulike delene kan nyte godt av, sier Elisabeth Søråsen.

Hun legger til at TRY alltid har jobbet innsiktsbasert, men at det er første gang de samler en gruppe mennesker med ulik faglig kompetanse på denne måten.

Responsen har vært «tommel opp» fra flere av de nåværende samarbeidspartnerne deres.

– Det betyr veldig mye at jeg kan sitte sammen med Torunn. Men dette gjør vi aller mest for kundene våre. Vi skal hjelpe dem med å gjøre det best mulig i den beinharde konkurransen som er der ute, sier Terje Isachsen.

Terje Isachsen og Torunn Sæth skal fra hver sin kant bidra i TRY Innsikt.

Alt i ett

Den raske utviklingen innenfor kunstig intelligens gjør seg også gjeldende i innsiktsbasert arbeid.

Også på dette området skal fagmiljøet være til hjelp for kundene.

– Det er ikke mangel på data, men vi ønsker å øke verdien av den dataen. Mange av kundene våre har også gode forutsetninger for å drive med analyse internt, og AI gjør det for eksempel enklere å utforme målgruppeanalyser og drive med salgsmodellering, sier Isachsen.

Grunnlegger av TRY, Kjetil Try, mener de har flere forutsetninger for å lykkes som et helhetlig byrå enn konkurrentene deres har.

– Dette fagmiljøet består av folk som har samme kompetanse i bunn, men som også har spesialkompetanse på hvert sitt felt på toppen. Noen har jobbet mye med media, og noen med reklame. Da trenger vi bare at det går opp et lys for noen, i dette tilfellet meg, og nå vil vi forsøke å samle dem, sier Try smilende.

Sjefen er sikker på at deres 400 ansatte også vil merke en positiv effekt når samarbeidet nå rulles i gang.

– Det vi har som mange andre ikke har, er at vi har alt samlet under ett tak. De som jobber her vet hvem de skal snakke med, folk kjenner hverandre og kundene. Vi løper opp og ned trappene, og det er aldri langt til neste ledd.

Powered by Labrador CMS