Gustav Espenes og Kristin Norli styrer TRY-skuta i Trondheim.

TRY med utskiftninger i Trondheim – Dette er planen framover

– Vil ikke utvide for enhver pris. Det må være en god match, sier Sindre Beyer.

Publisert

For to år siden valgte TRY å etablere seg i Trondheim, med Håvard Johansen som frontend-utvikler og Kristin Norli som rådgiver.

I august i år ble det klart at Johansen slutter for å gå til Frontkom. Han erstattes av Gustav Espenes, som er ansatt som senior designer i TRY Råd.

Espenes har blant annet bakgrunn fra byråene Stoppeffekt og Klipp og Lim.

– Gustav har noe overlappende kompetanse med Håvard, men kommer til å ha en litt annen rolle. Håvard var ansatt i TRY Dig, mens Gustav jobber i TRY Råd, sier Stine Grøndahl Sesseng, daglig leder i TRY Råd, til KOM24.

Hun legger til at Espenes vil få en sentral rolle i Trondheimssatsingen deres, og at han kjenner markedet i byen godt.

Selv gleder han seg til å bygge videre på det som skjer i byen.

– I TRY får jeg jobbe med de mest kompetente fagfolkene i vår bransje. Jeg ser frem til å lære, bidra til utviklingen av nye konsepter, og bli kjent med nye kunder og kolleger, sier Espenes selv i en pressemelding.

Hans nye kollega, Kristin Norli, er fornøyd med erstatteren de har fått inn.

– Vi har godt driv i Trondheim for tiden. Både i de strategiske avtalene vi har hatt en stund, men også i nye samarbeid som har startet opp i år. Derfor er vi veldig glade for at Gustav har kommet på plass, sier hun.

Sesseng sier at de ikke ser noen stor forskjell på kundene de får i Trondheim, Bergen og Oslo. Men viktigheten av å være til stede er stor.

– Alt har jo blitt mer digitalisert etter pandemien. Men jeg tror det er svært viktig med fysiske møter og at vi er til stede, sånn at vi få best mulig kjennskap til det lokale markedet og den politiske situasjonen regionalt, sier Sesseng.

Administrerende direktør i TRY, Sindre Beyer, sier at de ikke utelukker oppkjøp eller nye investeringer i Trondheim.

I fjor kjøpte de seg inn i Fyr, et selskap som jobber med teknologiløsninger innen reklame og markedsføring. Deres 16 ansatte deler nå kontor med de to TRY-ansatte i byen.

I Bergen har TRY kjøpt seg inn i byrået Tre, som tidligere het Netlife.

– Fyr er en viktig del av satsingen i Trondheim, og vi vil skalere opp ytterligere og oppsøke nye samarbeid når vi ser at det er behov for det. Det handler om å slå til på riktig tid. Vi vil ikke utvide til enhver pris, det må være en god match, sier Beyer.

Han sier at etterspørselen i trønderhovedstaden er ganske lik Oslo og Bergen, men at forskjellene i stor grad handler om hvilket marked kundene opererer i.

– Trondheim har jo mange aktører innenfor maritim næring og teknologi, for å nevne noe.

– Vi ser at våre kunder som har en spesifikk interesse for gjennomslag i Trondheim eller Trøndelag, drar nytte av den lokale strategiske forståelsen og tilknytningen vi har til Trondheim, sier Kristin Norli.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS