Gro Larsson, den nye styrelederen i INMA etter Eirik Norman Hanssen, måtte raskt starte prosessen med å finne en ny leder.

Sånn går lederjakten i INMA

Etter seks år som leder av INMA, tok Camilla Grund steget videre. Dermed måtte den nye styrelederen ut på lederjakt. 

Publisert

Gro Larsson overtok som styreleder i interesseorganisasjonen for digital markedsføring og kommunikasjon (INMA) i juni, etter Eirik Norman Hanssen. Fire nye styremedlemmer ble også introdusert samtidig.

Camilla Grund, som ledet INMA i seks år, forlot organisasjonen for å utforske muligheter innen teknologibransjen. Dette utløste en lederjakt for den nylig innsatte styrelederen.

Rekrutterings­prosessen

Larsson uttrykte forståelse og ønsket Grund lykke til i den nye jobben, og roste hennes bidrag til bransjen. 

– Camilla har jobbet tett med veldig mange i bransjen i løpet av årene i INMA, gjort en omfattende opprydding og omstrukturering av organisasjonen og satt sitt personlige preg på alle aktivitetene til INMA. Så hun kommer til å bli savnet av en samlet bransje, sa hun i en pressemelding. 

Til rekrutteringsprosessen har Larsson engasjert Merete Mandt Larsen fra Unike Hoder. Formelle intervjuer planlegges å starte i januar, med håp om å avslutte prosessen innen utgangen av samme måned. 

– Vi håper å bli ferdig i løpet av januar, men foreløpig kan vi ikke si noe om når vi kan kunngjøre hvem den nye lederen blir, sier hun til KOM24. 

Den nye lederen

Den nye lederen vil få overordnet og strategisk ansvar for organisasjonen. Sammen med styret skal daglig leder utvikle organisasjonen og prioritere hva administrasjonen i INMA skal prioritere år for år. 

Organisasjonen representerer hundrevis av selskaper innen det digitale markedsføringsøkosystemet og jobber for å støtte bransjen i den digitale økonomien. 

Populære arrangementer som Gulltaggen, Performance Award og 8 minutes of digital marketing er organisert av INMA.

Organisasjonen legger vekt på spesifikke kvalifikasjoner for den kommende lederen, inkludert god økonomi- og forretningsforståelse, ledererfaring, digital kommersiell kompetanse, samt erfaring fra små bedrifter eller gründervirksomhet. 



Powered by Labrador CMS