JCP utvider satsningen på egne konsepter
Satser videre på familiefestivalen «A Walk in the Park»
– Det er skikkelig fart her om dagen, og det er selvsagt veldig gøy. Vi har sett at det er et marked for våre egne konsepter, og dette er noe vi ønsker å satse enda mer på i tiden som kommer, sier CEO, Lars Terje Grorud, i en pressemelding.
Fredag melder kommunikasjonshuset JCP, at de utvider selskapets satsning på egne konsepter, med familiefestivalen «A Walk in the Park», som fikk fotfeste i fjor.
I 2022 ble festivalen gjennomført i fire byer, og i 2023 er det allerede planlagt å holde festivalen i seks byer.
– Vi har sett at det er stor interesse for en ordentlig familiefestival. A Walk in the Park skal fortsette å være en gratis og lavterskel festival uten kjøpsplikt, sier daglig leder i JCP Arena, Jarle Ring.
Festivalen er den største gratisfestivalen for barnefamilier i Norge, og skal være gratis, lavterskel og åpen for alle. På festivalen får de minste oppleve alt fra enkle leker og morsomme aktiviteter, til underholdningsinnslag, blant annet med maskoten DJ Walkie.
I forbindelse med satsingen, har JCP Arena utvidet staben med Maria Halvorsen.
– Det å kunne jobbe med en slik festival, og tilrettelegge for at enda flere kan ha en hyggelig dag i parken, gir meg inspirasjon til å være med å bygge denne festivalen enda større, i enda flere byer, sier hun i samme melding.
Halvorsen kommer fra MER Filmdistribusjon, der hun blant annet har hatt ansvaret for innsalg, prosjektledelse og eventgjennomføring på kinoer rundt om i landet i forbindelse med nye filmer
– Vi er strålende fornøyde med å ha Maria med på laget. Hun blir en viktig del av utvidelsen av A Walk in the Park, og passer perfekt i det gode miljøet vi er så stolte av her i JCP, avslutter Ring.