Steffen Sundt får utvidet ansvar i Flyr
Stepper inn i rollen som PR-koordinator og pressekontakt – i tillegg til nåværende rolle som markedskoordinator.
I mai 2021 blir det kjent at Anita Svanes skulle fylle rollen som kommunikasjonsdirektør i det nye norske flyselskapet Flyr.
Svanes kom da fra Møller Mobility Group, hvor hun var kommunikasjonssjef hos Harald A. Møller, for bilmerkene Volkswagen og Volkswagen Nyttekjøretøy.
Svanes har hatt rollen siden august 2021, men denne uken meldte flere medier at Svanes gir seg i flyselskapet.
Blant andre DN skriver at hun har takket ja til ny jobb innen HR og kommunikajson i Sparebank 1 SR-Bank.
Imponert
Torsdag kunne nettstedet Hangar.no melde at Steffen Sundt stepper inn i Flyr for å hjelpe til med kommunikasjon og PR-oppgaver. Han har jobbet flere år som journalist i Hangar.no.
– Jeg er veldig glad for denne muligheten. Siden jeg først kom inn dørene her i Flyr sommeren 2022 har jeg vært imponert over det folka i Flyr har fått til – i løpet av kort tid har Flyr blitt godt kjent i det norske markedet, men vi har fortsatt et stort potensiale. Jeg ser frem til å bidra til å gjøre Flyr enda bedre kjent, slik at flere velger oss når de skal ut og reise, sier Steffen Sundt til Hangar.no.
Sundt har jobbet som markedskoordinator i Flyr siden juli 2022 og vil overta mange av tidligere kommunikasjonsdirektørs oppgaver.
Han rapporterer Chief Corporate Affairs Officer i selskapet, som er Lasse Sandaker-Nielsen.
Initiativrik og sulten
Sandaker-Nielsen kom flyvende til Flyr i august i 2022 fra Norse Atlantic Airways, der han jobbet som direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt. Han sitter i Flyrs ledergruppe som direktør for samfunnskontakt og kommunikasjon.
Han opplyser til KOM24 at Sund, som har jobbet som markedskoordinator i Flyr siden juli 2022, vil overta mange av tidligere kommunikasjonsdirektørs oppgaver.
– Jeg er veldig godt fornøyd med å få Steffen på laget som PR-koordinator og pressekontakt. Han er initiativrik, sulten, har en god penn og kjenner bransjen godt. Flyr har i løpet av kort tid blitt godt kjent og er godt likt, og framover skal vi fortsette med å gjøre selskapet vårt enda bedre kjent slik at stadig flere velger oss når de skal ut og reise, sier Sandaker-Nielsen, til KOM24.