Linje-Lotte er hovedpersonen i Norsk Tippings nyeste Lotto-reklame.
Linje-Lotte er hovedpersonen i Norsk Tippings nyeste Lotto-reklame.

Klare med sin 57. Lottoreklame-film

Kjærligheten kjører inn på perrongen i den nyeste Lotto-filmen.

Publisert

– I en tid der verden står overfor flere utfordringer, henter vi fram det som virkelig betyr noe: kjærlighet. Den nye Lotto-filmen er en hyllest til de enkle, men dype følelsesmessige forbindelser som knytter mennesker sammen og skaper fellesskap, sier Tina Rødahl, direktør for Merkevare og kommunikasjon i Norsk Tipping, i en pressemelding.

Linje-Lotte er den 57. reklamefilmen i rekken fra Lotto.

-Det synes vi faktisk er helt rått, og jeg tror mye av suksessen for et så langvarig konsept er at vi evner å tilpasse historiene våre til dagens situasjon, sier Aase Julie Arnkværn, rådgiver marked i Norsk Tipping.

Filmen følger Lotte, som alltid er litt sent ute til trikken – men rett i tide for å smelte hjertet til Truls. Den er krydret med klassiske Lotto-ingredienser som spiller viktige biroller i reklamefilmene.

-Vi velger ofte ut helt vanlige typiske hverdagssituasjoner som folk flest kan kjennes seg igjen i, og så er humor og sjarm viktige virkemidler i Lotto-konseptene. I tillegg bruker vi mye tid på casting for å finne de rette skuespillerne – og det synes jeg virkelig vi har klart med Lotte og Truls, sier Arnkværn.

Hun sier at de synes begge kler rollen sin veldig godt og at de har ordentlig tro på at de kunne falt for hverandre midt i morgenrushet. 

– Vi mener verden trenger mer kjærlighet, og hva er vel bedre enn en varm og humoristisk kjærlighetshistorie, sier hun.

–Denne enkle, men gripende historien om mennesker som finner hverandre i en reisehverdag, har potensial til å resonnere med seerne. Det er nettopp det som ligger til grunn for en vellykket kampanje, sier Rødahl.

–Vi ønsker å skape en følelsesmessig forbindelse til målgruppene, slik at vi både får oppmerksomhet og blir husket på i kjøpssituasjoner, legger Rødahl til. 

Dette er den første Lotto-reklamen Tina Rødahl sender av gårde. Kjærligheten ser ut til å blomstre mellom Lotte og Truls, men om det blir noe mer enn en trikke-date, gjenstår å se.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS