Influenserne Trygve Bennetsen og Johanne Massey skal hjelpe Norsk Tipping med å rekruttere deres drømmeduo.
Influenserne Trygve Bennetsen og Johanne Massey skal hjelpe Norsk Tipping med å rekruttere deres drømmeduo.

Norsk Tipping legger om sin sosiale medier-strategi

Med hjelp fra kjente Tiktokere skal Norsk Tipping rekruttere traineer som skal bli selskapets «Drømmeduo» i sosiale medier.

Publisert

Det er influenserne Trygve Bennetsen og Johanne Massey som er med på rekrutteringskampanjen, der de skal motivere personer i aldersgruppen 19-25 år til å søke på traineestillingene. 

Det melder Norsk Tipping i en pressemelding.

Nyskapende innhold

– Det er laget fem filmer der de presenterer ulike deler av jobben, kvalifikasjonskrav og søknadsfrist. Kampanjen vil vare i fire uker på ulike sosiale kanaler, og vi har tro på at de vil hjelpe oss med å nå ut til et stort publikum, sier Kristin Pålsrud

Hun har ansvaret for kampanjen sammen med Ida Mellbye Løvås og Magnus Solberg Nygård. 

Det er Try som har laget kampanjen. 

Stillingene legges ut mandag 30. september, og kan bety en drømmestart på karrieren for dem som går med en influenser i magen. 

Jobben innebærer å lage nyskapende innhold i sosiale kanaler, for å gjøre unge voksne kjent med hva Norsk Tipping er, og står for. 

Magnus Solberg Nygård, Kristin Pålsrud og Ida Mellbye Løvås er Norsk Tippings kampanjeteam.
Magnus Solberg Nygård, Kristin Pålsrud og Ida Mellbye Løvås er Norsk Tippings kampanjeteam.

– For de fleste unge voksne er vi nok noe som hører foreldregenerasjonen til. Vi vil at de skal bli kjent med oss; hele folkets spillselskap som har spill i trygge rammer, og et overskudd som går tilbake til samfunnet sier Tina Rødahl, merkevare- og kommunikasjonsdirektør i Norsk Tipping.

Kampanjen markerer samtidig en ny retning for sosiale medier i Norsk Tipping.

Lanserer ny strategi

– Vi har over lengre tid arbeidet med en ny strategi som tar målgruppen på alvor, og nå tar vi et viktig steg mot å realisere dette i praksis, sier Magnus Solberg Nygård

Traineeprogrammet er helt nytt, med oppstart i januar 2025. 

– Vi ser etter to personer mellom 19 og 25 år som er rå på sosiale medier, kreative, morsomme og elsker å være foran kamera. Formell utdannelse er ikke et krav, men du må kunne filme, klippe og publisere innhold selv. Det er også viktig at du kjenner sosiale medier og kan fortelle historier som fenger og engasjerer, sier Ida Mellbye Løvås. 

Det er første gang Norsk Tipping bruker influensere for å rekruttere nye medarbeidere. 

– Vi har troen på at dette er en god måte å nå fram til de riktige kandidatene på. Johanne og Trygve er kjente fjes som leverer kvalitet og har høy standing blant dem vi ønsker skal søke disse jobbene, sier Tina Rødahl. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

 

Powered by Labrador CMS