Direktøren for reiseliv i Innovasjon Norge håper de kan relansere kampanjen.

Innovasjon Norge setter kampanje på pause

Har mottatt sterke reaksjoner.

Publisert

Etter å ha jobbet med en reiselivskampanje i to år, har Innovasjon Norge nå satt prosjektet på pause.

Årsaken er at kampanjen har fått sterk kritikk fra aktører i Nord-Norge og på Vestlandet, som har mye turisme. De frykter at mer turisme vil ødelegge naturen, og at en økning i uregulert trafikk vil få negative følger for det kommersielle reiselivet.

Det skriver NRK.

– Vi er skeptiske til å bruke begrepet friluftsliv i et internasjonalt marked. Dette kan føre til større grad av uregulert trafikk og camping, i et område der dette allerede er utfordrende, sier direktør i Northern Norway, Trond Øverås, til NRK.

Aase Marthe Horrigmo, direktør for reiseliv i Innovasjon Norge, sier at de håper kampanjen kan relanseres i fremtiden.

– Vi vil løfte fram den delen av norsk kultur som handler om å bruke naturen, sier hun.

Hun sier at de fortsatt er tidlig i arbeidet med kampanjen, og at det ikke vil gå mye penger tapt.

Også direktør Stein Ove Rolland for paraplyorganisasjonen for reiselivet på Vestlandet, Fjord Noreg, har uttalt seg kritisk til prosjektet.

– Vi tar tilbakemeldingene på alvor, og vil invitere til ny dialog om hvordan dette skal løses.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS