F.v. Lars Vegard Furset, Ronny Aasland, Stig Kristiansen og Svein Graff blir partnere i NPG Sport & Communication.

NPG danner Norges første fullservicebyrå for sport og næringsliv

Kjøper seg inn i Aasland Graff & Partners, og samler all kompetanse i et felles fagmiljø som etablerer byrået NPG Sport & Communication.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Norwegian Promotion Group (NPG), kjøper seg inn i selskapet Aasland Graff & Partners (AGP), og samler all kompetanse i et felles fagmiljø som dermed utgjør Norges første fullservicebyrå for sport og næringsliv, NPG Sport & Communication.

– NPG etablerer sammen med Aasland Graff & Partners en unik sammensetning av tjenester. Krysningen mellom sport, næringsliv, event og kommunikasjon vil skape en helhetlig leveranse, og aktivere verdifullt innhold for merkevarer. Slik kan idrettsorganisasjoner og næringslivet skape sterke verdier og unike opplevelser, sier CEO & Partner, Stig Kristiansen, i en melding.

Stig Kristiansen og Svein Graff blir partnere i NPG Sport & Communication.

NPG tilbyr event, sport, exhibition, spons, content og kommunikasjonstjenester, OG NPG Gruppen har 80 ansatte fordelt på kontorer i Oslo, Stockholm og Budapest. Selskapet estimerer en omsetning på cirka 250 millioner i 2023.

Sammen med Aasland Graff & Partners etablerer NPG forretningsområdene NPG Sport og NPG Communication. Begge avdelingene blir lokalisert på Ullevaal stadion.

– NPGs sterke kompetanse, erfaring og forretningsområder vil gi nye kommersielle uttak og muligheter for næringsliv og sport. Vi kan levere opplevelser som engasjerer, kommersiell rådgivning og kommunikasjonstjenester, sier CEO & Partner i NPG Sport & Communication, Svein Graff.

Aasland Graff & Partners leverer i dag kommunikasjonstjenester, content, salg og aktivering av sponsorater, og omsatte for 18 millioner kroner og hadde et overskudd på seks millioner kroner i oppstartsårene 2020 og 2021.

Selskapet har hatt leveranser til store deler av idretten inkludert OL og VM, og står bak verdiprosjektet « Like Muligheter.»

NPG vil fra 1. januar bestå av de seks ulike forretningsområdene; NPG Sport, NPG Communication, NPG Event, NPG Exhibition, NPG Media Production og NPG Design.

Powered by Labrador CMS