Salgsdirektør i Acast, Erik Bratland gjester podkasten Bli Hørt med Lise Lillevold.

Acast satser på bred podkast-dekning i åpent system

Salgsdirektøren begrunner det med lav betalingsvilje.

Publisert

Salgsdirektør i podkastselskapet Acast, Erik Bratland, har gjort seg en rekke erfaringer på godt og vondt når annonsørene skal bruke penger i en eller flere podkaster. I den siste utgaven av Bauer Medias podkast «Bli Hørt», deler han sine beste tips, og hva man bør tenke på når man skal være annonsør i podkaster.

Han mener at podkast er essensielt i den samlede mediemiksen, og at det kreves kunnskap og innsikt for å få fram sine budskap så presist som mulig.

Salgsdirektøren har stor tro på vekst, også i 2023, og viser til tall fra IRM (Institutet för reklam- och mediestatistik), som forventer en vekst på 16 prosent i år.

Bratland legger til at det er lav betalingsvilje for podkast.

– Og derfor velger vi å satse på bredest mulig dekning i et åpent system, sier han i en pressemelding.

Programleder for Bli Hørt og salgsdirektør i Bauer Media, Lise Lillevold, sier målet med podkasten «Bli Hørt» er å gi best mulig bakgrunn for annonsører når de ønsker å ta mest mulig riktige valg for å treffe det riktige publikummet med sitt produkt. I podkasten inviterer hun gjester fra alle deler av verdikjeden – fra annonsører til produsenter og distributører.

-At Bratland deler sine tanker med markedet og konkurrenter setter vi stor pris på, sier Lillevold, og legger til at det fortsatt er et stort marked som enda ikke har sett potensialet i å bruke podkast som markedsøringskanal.

Powered by Labrador CMS