
Gjør som Rema – går over til saktevoksende kylling
– Du velger ikke saktevoksende kylling fordi konkurrentene gjør det.
Nylig gikk Rema 1000 på luften med en ny kampanje, der dagligvaregiganten oppmuntrer sine konkurrenter til å følge deres fotspor og bytte til saktevoksende kylling. Alfsen i Cheffelo Norway mener selskapet har tatt en ledertrøye i spørsmålet.
– De skal ha ros for å ha gått tidlig på talerstolen i spørsmålet. Etter å ha vært tidlig ute og senere investert veldig mye ressurser i ansvarlig kyllingproduksjon, forstår jeg at Rema 1000 nå slår seg på brystet i den nye kampanjen, sier Christian Alfsen, markedssjef i Adams Matkasse og Godtlevert.
Cheffelo Norway, selskapet bak Adams Matkasse og Godtlevert, har i lenger tid tilbudt saktevoksende kylling som alternativ i oppskriftene sine, men nå, i løpet av mars, vil selskapet kun levere saktevoksende kylling.
– Det er en beslutning vi er veldig fornøyde med. Den er viktig for kyllingene, og for alle som er opptatt av bedre dyrevelferd, inkludert kundene og oss som jobber i selskapet, sier Alfsen.
Markedssjefen i matkasseselskapet tror imidlertid ikke at kampanjegrepet fra Rema 1000 er det som gjør at butikk-konkurrentene deres følger etter.
– Du velger ikke saktevoksende kylling fordi konkurrentene gjør det, men fordi det er kostnadsmessig adgang til det og, ikke minst, at du har kunder som etterspør ansvarlig matproduksjon, avslutter han.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no