Reduserte mediebudsjettet men økte inntekten – Ny har byråene bak strategien blitt hedret
Denne artikkelen er over to år gammel.
Telenor bedrift - Økt effekt gjennom bruk av data og unike målgrupper med OMD, Annalect og Adform stakk av med seieren i klassen B2B under årets ANFO effekt.
B2B-klassen har gjennom årene slitt med å få opp deltakelsen, og det var ikke for mange bidrag i år heller, men de klarte å få et tosifret antall bidrag med i konkurransen.
– Dette er en laginnsats og jeg vil rette en stor takk til Telenor som er en spennende og sporty kunde, sier Marius Thauland. Business Strategist OMD, under prisutdelingen.
Juryen skriver blant annet i sin begrunnelse at årets gullvinner har utfordret tidligere strategi og gode resultater fra 2019 med nye ambisjoner om å oppnå økt effekt gjennom bruk av data, unike målgrupper og tilpassede kreativer.
– Caset bygger på sterk innsikt og gode hypoteser som bakgrunn for selve uttaket. Gullvinneren evner å overgå oppsatte mål og tidligere resultater med god margin, og viser at det er mulig å øke effekten per investert krone selv med et redusert mediebudsjett.
Mediebyrået PHD fikk diplom i kategorien. Bronsen gikk til Aker bio marine og Maverix media. Sølv var det PowerOffice med Morgenstern og Amidays som stakk av med.