Adnuntius og Try lanserer annonseplattformen C ALT
Lanseres som motsvar til et uoversiktlig marked for kjøp og salg av programmatiske annonser.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Den nye annonseplattformen C ALT (uttalt «se alt »), skal sørge for at en større andel av annonseinvesteringer kommer frem til publisister.
– Plattformen er en viktig nyskapning for det norske markedet. Dette betyr at norske mediehus og annonsører får mer igjen for hver krone i stedet for at pengene forsvinner til kjente og ukjente tredjeparter, sier Hanne Gilje Sekse, Head of Digital i TRY Opt, i en pressemelding tirsdag.
Testes og lanseres i Norge
Plattformen lanseres som motsvar til det de mener er et uoversiktlig marked for kjøp og salg av programmatiske annonser.
– I dag består det digitale annonsemarkedet av en jungel av aktører og det er lite oversikt over verdikjeder og pengestrømmer. Det er stort potensial for forbedring, og en transparent plattform vil understøtte en bedre løsning, sier Stian Remåd, CEO i Adnuntius.
Selskapet er allerede i dialog med flere publisister og annonsører.
– Dette er ikke en ferdig pakketert løsning, enda. Men vi håper at flere vil melde seg på, slik at vi virkelig får utnyttet mulighetsrommet. Vi har et fantastisk utgangspunkt, og kan kjøpe aktivt per i dag, men for at dette skal bli en så god løsning som mulig for alle parter, så håper vi at flere vil strekke ut en hånd og bli med videre. Flere snakker nå om samarbeid, og her er en gavepakke til de som ønsker det, sier Gilje Sekse.
I løpet av høsten skal tjenesten testes og lanseres i Norge, og det er et ønske at flest mulig skal ta plattformen i bruk, både mediehus og de internasjonale byrågrupperingene.